לא רק קורונה

מאות מאושפזים בהודו מ"מחלה מסתורית"

מאות חולים הובהלו בימים האחרונים לבתי החולים במדינת אנדרה פרדש שבדרום הודו עקב מחלה מסתורית • כל המאושפזים נבדקו, ונמצאו שליליים לנגיף הקורונה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אדם אחד מת ועוד 450 אושפזו לאחר שמחלה מסתורית הכתה בעיירה אלורו במדינת אנדרה פרדש בדרום מזרח הודו. היום, כבר שוחררו 300 מהם אך התעלומה עדיין נמשכת.

המאושפזים סבלו מכמה תסמינים, בהם בחילות, פרכוסים וחרדה. חלק דיווחו על קצף בפה ועל אובדן הכרה. טרם ידוע אם מדובר במחלה מדבקת, והאם היא תתפשט יותר.

תחילה פשטה בהלה בעקבות שמועה כי מדובר במוטציה חדשה ועמידה של נגיף הקורונה, מה שעורר חשש עצום במדינה המוכית קורונה.

אך לפי מומחי הבריאות, דבר אחד ברור: אין לזה קשר לנגיף הקורונה. לפי הרשויות במדינה, כל המאושפזים נבדקו, וכולם קיבלו תוצאה שלילית והם אינם נשאים של הנגיף.

בבדיקות דם ראשוניות של אנשים שחלו במחלה החדשה והלא מוכרת נמצאו כמויות גבוהות של עופרת וניקל. שר הבריאות במדינה, אלה קאלי קרישנה סריניוואס, אמר כי כל החולים נבדקו ונמצאו שליליים לנגיף.

לדבריו, "שללנו זיהום דרך מים או זיהום אוויר כגורם, לאחר שמומחים ביקרו באזורים בהם אנשים חלו. זו איזו מחלה מסתורית ורק בדיקת מעבדה תוכל לגלות מה זה".

מנגד, באופוזיציה דורשים לחקור את האירוע, וטוענים כי זיהום הוא הגורם למחלה המסתורית, שכן מדובר היה בהתפרצות מקומית, במחוז אחד ספציפי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר