"לא יחמקו מהדין"

איראן: 'עצרנו מעורבים בחיסול מדען הגרעין'

באיראן טוענים היום כי הצליחו לזהות ולעצור כמה מהמעורבים בחיסול של מוחסן פחריזאדה, שכונה "אבי הפצצה האיראנית", בהתנקשות המיוחסת כי בוצעה על ידי הישראלים (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אבי תוכנית הגרעין והרכב בו חוסל (צילום: איראני)

גורם בטהרן אמר היום כי איראן עצרה כמה מהמעורבים בהתנקשות במדען הגרעין הבכיר, מוחסן פחריזאדה, שכונה "אבי הפצצה האיראנית".

חוסיין אמיר-עבדולחיאן, יועץ ליו"ר הפרלמנט האיראני, אמר לסוכנות הידיעות ISNA: "מבצעי ההתנקשות הזאת - שחלקם זוהו ואפילו נעצרו על ידי שירותי הביטחון - לא יחמקו מהדין".

"האם הציונים היו יכולים לעשות את זה לבדם ללא שיתוף פעולה, למשל, של שירות המודיעין האמריקני או של שירות אחר? בוודאי שלא", הוסיף היועץ.

שלטי "תודה למוסד" ודגל ישראל באיראן

כזכור, 'פארס', סוכנות הידיעות המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים, פרסמה פרטים חדשים על מבצע ההתנקשות במוחסן פחריזאדה. לפי הדיווח, הוא נהרג על ידי נשק אוטומטי שהופעל מרחוק ולא באמצעות חוליית מתנקשים.

על פי הידיעה העדכנית, פחריזאדה ואשתו היו בדרכם לחופשת סוף שבוע בביתם בפרבר הסמוך לטהראן, ועשו את דרכם למקום בשיירה שכללה שלושה כלי רכב של מאבטחים.

ברגע מסוים, מעט לאחר שכלי הרכב שהוביל את השיירה עזב אותה כדי לבצע בידוק מקדים בביתו של פחריזאדה, נפתחה אש תופת לעבר רכבו - שנאלץ לעצור.

פחריזאדה, שיצא מהרכב מאחר והיה סבור כי יש בעיה במנוע או שאירעה התנגשות עם עצם כלשהו בעצם כלשהו, ספג מיד אש מרכב 'ניסאן' שהיה במרחק 150 מטרים ממנו.

זירת החיסול

האש, כך העלתה החקירה, נורתה ממכונת ירייה שהיתה מורכבת על רכב הניסאן והופעלה בשלט רחוק. שניות לאחר שפחריזאדה נפצע מירי של 3 כדורים, כולל בעמוד השדרה, רכב הניסאן עם מכונת היריה השמיד את עצמו בפיצוץ עז.

פעולת ההתנקשות נמשכה כשלוש דקות בלבד, לפי סכנות 'פארס', הירי והפיצוץ כולם בוצעו בשלט רחוק ולא היו מעורבים בפעולה מתנקשים כלשהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר