הפיילוט נגמר

הסגר הלילי בוטל וכל הקניונים ייפתחו מהיום

240 קניונים, כל השווקים והמוזיאונים יוכלו לפתוח החל מהבוקר את המסחר במסגרת פיילוט שיימשך שבועיים. זאת למרות ביטול האפשרות לסגר לילי בשל קשיים משפטיים (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הסגר לילי ירד לבסוף מסדר היום של הממשלה בשל קשיים משפטיים, אך במקום להחמיר על ההתקהלות במהלך היופ, קבינט הקורונה הצביע אמש (שלישי) בעד פתיחת כל המסחר החל מהיום בבוקר. 240 קניונים ברחבי הארץ וכל השווקים והמוזיאונים יצטרפו לפיילוט למשך שבועיים.

יצוין כי אחוז התחלואה, לא עלה למרות העלייה במספר המאומתים, זאת בשל מספרי הבדיקות הגבוהים שנערכות מידי יום.

ההחלטה לפתוח את הקניונים התקבלה בלחץ השרים ישראל כץ ועמיר פרץ, שרצו לאפשר גם לקניונים שלא נכללו בפיילוט המקורי לפתוח ולייצר הכנסה, "דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה לפתיחת המסחר כולו לטובת פרנסת בעלי העסקים ומתן שירות לקראת החורף וחג החנוכה לציבור הלקוחות", אמר השר כץ.

שר הכלכלה עמיר פרץ הוסיף: "אני קורא למוכרים ולקונים להקפיד על הכללים כדי למנוע תחלואה ולאפשר את המשך פעילות המשק. החזרת המשק לפעילות מלאה - כאשר פתיחתם של הקניונים והשווקים הפתוחים מחזירה כ-200 אלף עובדות ועובדים בחזרה למעגל העבודה - תביא לצמיחה מחודשת של המשק".

כעת במשרד הבריאות מתכננים במקרה של עלייה בתחלואה ובמקדם ההדבקה שעומד נכון לאתמול על 1.24 על סגירת כל המסחר גם במהלך היום בתכנית שנקראת "ריסון מהודק". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ופרויקטור הקורונה נחמן אש תומכים בתוכנית הריסון המהודק של משרד הבריאות. "המספרים כעת לא קטסטרופליים ולכן ריסון מהודק יכול להוריד לאלף חולים ביום", אמרה אלרעי פרייס בדיון בקבינט הקורונה.

נושא הסגר הלילי כעת נדון במשרד הבריאות בניסיון למצוא פתרון משפטי שאולי יאפשר לעשות זאת בצורה מצומצמת רק בישובים הייהודים בחנוכה כדי למנוע התקהלויות ולאחר מכן ביישובים הנוצרים בימי החגאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר