דו"ח אמ"ן:

"קיימת עליה בתחלואה, יש להטיל מגבלות"

מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה ממליץ לממשלה - שמתנהלת בחוסר עקביות - לבטל חלק מההקלות שכבר מומשו ולהטיל מגבלות חדשות, זאת לאור העליה בתחלואה, ולמרות החיסונים שהגיעו היום לישראל (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
שווקים מלאים, השבוע. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוקרי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה, טוענים בדו"ח חדש כי נמשכת התפשטות המגיפה בישראל, וממליצים בשל כך להטיל מגבלות חדשות.

כזכור, בשבוע האחרון השתנתה המדיניות מספר פעמים: תחילה משרד הבריאות רצה 'ריסון מהודק' הכולל סגירה מוחלטת של המסחר, בהמשך הסתמן כי יוטל סגר לילי בתמורה לפתיחת המסחר, לאחר מכן הסגר הלילי נפל בשל קשיים משפטיים ולבסוף אישר הקבינט פתיחה של כל המסחר בערים 'ירוקות'.

אלא שחוקרי אמ"ן הכותבים את הדו"ח ממליצים כעת לממשלה: "לבטל חלק מההקלות שמומשו כבר, וליישם מגבלות נוספות, כדי לבלום את העליה ולמנוע מהמגיפה לצאת משליטה".

ברקע, כך הם מסבירים, "התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית)", והעובדה כי מתקרבים חגים בהם צפויות התקהלויות - חנוכה, ולהבדיל החגאות הנוצריים.

ולפירוט: "מספר המאומתים החדשים בעליה - כ-1,500 נדבקים ליממה, בממוצע שבועי - זאת לצד עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בממוצע שבועי, למרות הגדלת היקף הבדיקות בשבועות האחרונים".

נתניהו: "אנחנו לקראת הסוף" (צילום: לע"מ)

יצוין, הדו"ח מתעלם בהמלצותיו מכך שהיום הגיע לישראל המשלוח הראשון של החיסונים לקורונה, ככל הנראה בשל העובדה כי יחלפו שבועות רבים עד שרוב האוכלוסייה תתחסן.

"מניתוח גל התחלואה בצ'כיה, שהסתיים בסגר ובתמותה של כ-7,000 איש", נכתב עוד בדו"ח, "אנו מעריכים כי היקף ההדבקה והתמותה במדינה הגיע לשיאים מסיבות שחלקן רלוונטיות גם לישראל: ביטול כמעט מוחלט של הגבלות ריחוק חברתי, נקיטת צעדי מנע לא מספקים ותחושה ציבורית שהמגיפה נוצחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר