דוהרים לבחירות

"מפץ פוליטי"? פרשן 'הארץ' חיים לוינסון בריאיון

הפרישה של גדעון סער, הכותרות והסקרים; היחסים של נתניהו והחרדים; הסיכוי שרה"מ יפרוש לטובת הנשיאות וסיקור המגזר בקורונה • פרשן 'הארץ', חיים לוינסון, בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: הלל רוזבנרג)

פרשן 'הארץ', העיתונאי חיים לוינסון, מסרב להתרגש מההתפטרות של גדעון סער מהליכוד והקמת המפלגה החדשה, גם לא מהסקרים והכותרות על 'מפץ פוליטי'. בריאיון נרחב בואלפן 'כיכר השבת', הוא מסביר מדוע וגם מתייחס לאפשרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יפרוש מתפקידו לטובת תפקיד נשיא המדינה. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון התייחס לוינסון לדיווחים והסקרים על גדעון סער ואמר: "אם אנחנו נסתכל על המפה הפוליטית בישראל גדעון סער הוא לא הראשון שחשב שיש ימין שהוא ממלכתי אנטי ביביסטי, לא דתי עמוק וכו'. קדמו לו משה בוגי יעלון, וח"כ הנדל ומר צבי האוזר, לא ראינו את המוני המנדטים של הימין הממלכתי שממתין בתור להצביע עבור אותם מפלגות. יש קהל יעד כל שהוא אבל לא משמעותי".

אתה לא מתייחס לסקרים שפורסמו שגדעון סער מקבל 17 מנדטים?

"עזוב אותך. מה זה סקר? מה שאלו? מתי שאלו, לפני ההכרזה, אחריה?, זה לא רציני וזה מזכיר לי את ליל הכלולות שהכול מצוין. בוא נדבר עוד שנה אחרי שיעבור את ההשקה של המפלגה החדשה.

"אני חושב שאם אתה לא שובר את החומה שנתניהו הצליח לסגור סביבו יחד עם הסמוטריצ'ים, המפלגות החרדיות והמצביעים הפריפראליים בליכוד, המספרים לא מספיקים".

אתה לא מאמין לפרשנים שסבורים שגדעון סער יכול להסתדר עם החרדים?

"אני שומע את זה ואני פשוט צוחק משום שעדיין לא שמעתי בארבע עיניים מפוליטיקאי חרדי כל שהוא דבר אחד חיובי על נתניהו, ועדיין הסיבה שהם הולכים איתו זה לא כי הוא הגיע לשבע ברכות של ליצמן בשכונת עזרת תורה, וטעם מהמאכלים של הגב' ליצמן, אלא כי הוא הצליח לייצר תמיכה סביב הזהות שלו, ולכן אם יקום פוליטיקאי חרדי שירצה ללכת עם גדעון סער תהיה לו בעיה קשה מאד מבחינה ציבורית חרדית.

"הגישה של שמעון פרס לעלות לבתיהם של אדמו"רים ורבנים ולקבל את תמיכתם כבר לא עובדת היום, ואל תחשוב שבגלל שסער חייג ליענקי קנייבסקי לאחר מזל טוב, הוא יקבל את התמיכה החרדית".

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר