"אין כשרות"

טסים לדובאי? הרב מנת מזהיר מאכילת טרף

החשש מאכילת טרף ושתיית יין נסך במלונות בדובאי; המלונות שספק אם הוכשרו ומוצגים כ'מהדרין' וטרנד החתונות במדינה הערבית • הרב רפי מנת, מומחה כשרות מלונות, בריאיון לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

לאחר הסכם השלום, מאות חרדים טסים לאחרונה לנופש בדובאי, אך מתברר כי לכאורה המלונות במדינה הערבית לא הוכשרו וכי הציבור מסתכן באכילת טריפות, כך אומר הרב רפי מנת, מומחה כשרות מלונות ורבה של אוסם. צפו בריאיון המלא.

במהלך הריאיון הסביר הרב מנת: "לבנות מערכת כשרות בבית מלון זה דבר מסובך מאד. אנחנו רואים זאת בימי הקיץ ובחג הפסח כשאנחנו צריכים להפוך מלון מכשר למהדרין, כמה הכשרות ועבודה זה דורש, והנה כאן פתאום קמה לה תופעה של בתי מלון בדובאי שמכריזים שניתן יהיה לקבל אוכל כשר בכל מלון, אין דבר כזה".

הרב מנת הוסיף: "אני חושב שאולי יהיה בית מלון אחד שאם יעבדו עליו כמו שצריך הוא יוכל להיות כשר באמת. הדבר הזה דורש המון עבודה ואף הטמעה של מושגי הכשרות לצוות המלון שהיום לא יודע מה זה להפריד בין בשר לחלב. אין להם מושג של הכשרת כלים, ושל קניית כלים חדשים בגלל כלים שנטרפו".

"ועדיין לא דיברנו על הנושא של בישול ישראל", הוסיף הרב מנת: "והעובדה שאין שם עד היום שום עובד או משגיח יהודי שהחליף את התבניות, או את הזכוכיות במטבח, שם בישלו אוכל טרף".

לדבריו: "כואב לומר את זה, אבל צריך לדעת שמי שטס לדובאי רוב הסיכויים שהוא אוכל אוכל טרף".

צפו בריאיון המלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר