בלגן בממשלה

הגבלות חנוכה: השרים מרדו והתנגדו, נתניהו עזב את הדיון

ישיבת הממשלה על ההגבלות החדשות שיוטלו בחנוכה הופסקה בעקבות התנגדות השרים להצעת משרד הבריאות להטיל הגבלות חמורות, בהן: איסור מעבר בין בתים ופעילות מסחר בכל ערב (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שרי הממשלה מתכנסים היום (חמישי) לישיבה בה הם דנים בהצעת משרד הבריאות להטיל הגבלות שונות על ימי החנוכה בשעות הערב, כולל איסור מסחר ומעבר בין בתים מהשעה 17:30.

במהלך הדיון, השמיעו שרים רבים את התנגדותם למהלך. שר האוצר ישראל כץ אמר: "משמעות ההצעות היא פגיעה קשה בעשרות אלפי בעלי עסקים בתחום המסחר שרק חזרו כעת לפעילות ובמאות אלפי מועסקים שיחזרו למעגל האבטלה, והחזרת הסגר בדלת האחורית".

שר הרווחה איציק שמולי הודיע: "אתנגד להצעה לצמצם את המסחר ולמנוע מפגשים משפחתיים בחנוכה, כשהיעילות מפוקפקת והאכיפה מוטלת בספק. עדיף להתמקד באתגר האמיתי: מניעת התקהלויות המוניות וגישה הדוקה יותר רק בערים האדומות, במקום קבלת החלטות שרירותיות. החיסונים שבדרך לא צריכים להביא לאופוריה, אך גם לא להשליט קבעון בפתרונות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין השיב כי "אנחנו מנסים כמה שפחות לפגוע במשק אבל צריך למנוע את התפשטות המחלה. אנחנו בעלייה מתמדת בהפצת הנגיף. בעקבות כל מיני דיונים בימים האחרונים אני חייב לומר: אין קונץ פטנט. הצעדים הם צעדים כואבים. לי פה כואב לא פחות מאף אחד. אני מבין שאם המגפה פוגעת גם הצעדים לריסון המחלה יפגעו. כל הנסיונות למצוא משהו פרווה שלא נותן שום תוצאה רק מבלבל את הציבור ופוגע בציבור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף כי "אנחנו בתחילתו של גל שלישי. מהר מאוד אתה מגיע למצב שאתה מגיע לסגרים אבל כולנו רוצים להימנע מזה". בהמשך הבהיר נתניהו כי לא ניתן להודיע היום על הגבלות שייכנסו כבר הערב לתוקף.

שר המדע יזהר שי הביע אף הוא התנגדות. "אני מתנגד למגבלות חנוכה הרוחביות, מתנגד למגבלות המסחר המוצעות. מציע להוריד מהפרק את שתי ההצעות האלו. בנוסף, בניגוד ללקחים שכבר הפקנו בעבר, מוצעות פה מגבלות חמורות מהיום להיום. זה לא סביר בכל קנה מידה וגם לא מתבקש מחומרת המצב. גם אם כל ההצעות מקובלות על כולנו, והן לא, צריך לאפשר לציבור להתארגן במשך מספר ימים".

עוד שורה ארוכה של שרים התנגדו להגבלות, ובתגובה הופסק הדיון וראש הממשלה בנימין נתניהו נטש את ישיבת הממשלה. אחרי דקות ארוכות, התחדש הדיון ללא נתניהו.

כזכור, בהצעת משרד הבריאות נכתב כי "לנוכח העלייה במדדי התחלואה ומגמות התפשטותה הרחבות, קיים חשש ממשי לזינוק נוסף ומסוכן ברמת התחלואה, בימי חג החנוכה בגלל ריבוי ההתכנסויות ואירועי הדלקת נרות הצפויים בימי החג בשעות הערב. התכנסויות אלה צפויות במידה רבה להגביר את היקפי המגעים בין בתי אב, מגעים המתאפיינים בשהייה בסמיכות של משפחה וחברים במשך מספר שעות, אכילה משותפת ועוד, בעיקר בקרב המגזר היהודי, ולתרום תרומה משמעותית להתפשטות נוספת ומסוכנת של המחלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר