זיכוי מהדהד

החרדי תקף שוטר? "משולל יסוד, פרי דמיונו"

שוטר שנתקל בצעיר חרדי שפגע בטעות במראה של רכב אחר, התערב בנעשה עד לעימות שגרר את נפילתו על הכביש. גרסתו הובילה לכתב אישום חמור, אך לבסוף האמת המביכה התבררה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
השוטר השקרן מציג את החבלה ש"גרם" לו החרדי (צילום מסך)

‏בית המשפט זיכה צעיר חרדי מעבירה של תקיפת שוטר בה הואשם, לאחר שקבע כי גרסת השוטר התבררה כשקרית לחלוטין.

לפי הנטען תחילה בכתב האישום, בחודש מרץ 2018, בשעות הצהרים, נהג תושב שכונת רמת שלמה בירושלים בקטנוע, ברחוב הצבי בעיר, כשהוא נוסע במהירות בין כלי רכב. כתוצאה מכך נפגעה מראה של רכב אחר, מה שהוביל את הנאשם לבצע פניית פרסה בניגוד לכיוון התנועה, לכיוון הרכב שנפגע.

בשלב זה, השוטר מוטי כהן שנכח במקום והבחין במתרחש, ביקש מהצעיר החרדי רישיונות, אך זה סירב. בתגובה, השוטר כיבה לו את הקטנוע, ואז - לפי הנטען בכתב האישום - הצעיר דחף, חנק והפיל אותו לכביש, תוך שהוא מכה אותו באגרופים בצלעותיו.

אלא שהנאשם כפר במיוחס לו. לדבריו, הוא נהג בזהירות, ולא במהירות, וכתוצאה מתמרון בין כלי רכב אכן נפגעה מראה של אחד מהם. כשהבחין בכך, טען הצעיר, הוא עצר, הסתובב אל הרכב הנפגע וביקש סליחה מנהגו.

"השוטר כהן", המשיך הנאשם ופרס את גרסתו למתרחש, "התקרב אלי, הורה לי לעמוד לצד הכביש, וכן עשיתי זאת. כשניסיתי להשעין את הקטנוע על הרגלית, בין קצה הכביש לשפת המדרכה, השוטר שהיה חסר סבלנות ותוקפני, התקרב אלי כשהוא מבליט לכיווני את חזהו, כיבה את הקטנוע, נטל את המפתחות ודחף אותי".

באותו רגע נפל הצעיר, יחד עם הקטנוע שלו, אל הכביש, "ובשלב זה קמתי, תפסתי בחולצתו של השוטר ונפלנו יחד על הרצפה. כתוצאה מנפילה זו, אפשר שהשוטר כהן נחבל במרפק ובצלעות. אגב, לא סירבתי להציג לשוטר את רישיונותי, ואף לא נתבקשתי לעשות זאת".

השוטר כהן מנגד סיפר סיפור שונה לחלוטין, שכאמור אומץ בידי הפרקליטות עד להגשתו ככתב אישום נגד החרדי מרמת שלמה. לדבריו, הוא נסע במעלה רחוב ירמיהו, כשהבחין בקטנוע עליו רכב הנאשם כשהוא "משתולל" על הכביש, תחילה בירמיהו ולאחר מכן ברחוב הצבי.

"הוא נסע בין כלי הרכב בצורה פראית ולא הגיונית. בהמשך הבחנתי בעימות מילולי בין נהג לבין הנאשם, לא שמעתי את תוכן הדברים, אך זה היה נראה לא טוב ", תיאר השוטר. בחקירתו הנגדית הוא כבר ידע לומר, כי "הנאשם קילל את הנהג והיה נסער ועצבני".

השוטר הוסיף: "כשנטלתי את מפתח הקטנוע כדי למנוע את בריחתו של הנאשם מהמקום, וביקשתי ממנו את רישיונותיו, הוא דחף אותי, הדפתי אותו בחזרה והוא נפל עם הקטנוע לכביש".

מעצר. אילוסטרציה (ללא קרדיט)

אחרי סיכום האישום והגרסאות, קבע שופט בית משפט השלום בירושלים אילן סלע: "כפי הנראה, וכעולה מהעדויות, דבריו של השוטר כהן הם מראשו, פרי דמיונו, בעוד המציאות הייתה שונה".

"כפי שהעיד שחר, הנהג שמראת רכבו נפגעה, לא היה כל ויכוח בינו ובין הנאשם; הנאשם חזר, כפי שעושה נהג הגון שפגע ברכבו של הזולת, ניגש לנהג שחר וביקש את סליחתו; לא הייתה לו כל כוונה להתעמת; טענת השוטר כהן, כי אם לא היה עוצר מיד וניגש אל הנאשם, הנאשם היה תוקף את הנהג שחר, משוללת יסוד", מפרט השופט.

בעקבות כך השופט סלע הכריע: "עם סיום שמיעת הסיכומים, אני מודיע על זיכוי הנאשם מהעבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, עבירה של נהיגה בקלות ראש ועבירה של נהיגה בכיוון הפוך לכיוון התנועה".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הכרעת הדין אינה מוכרת לנו. לכשתגיע לפתחנו אנו נלמד אותה, ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר