בדיוני הקבינט

הוחלט: לא יוטלו הגבלות בחנוכה - אלא אם התחלואה תזנק

קבינט הקורונה קבע, כי בימי החנוכה לא יהיו הגבלות. על פי ההחלטות, אם מספר נשאי הקורונה ביום יטפס ל-2,500, או שמקדם ההדבקה יגיע ל-1.32, יוטל 'ריסון מהודק' • כל הפרטים (אקטואלי, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אין סגר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הממשלה החליטה, כי בחג החנוכה לא יהיו הגבלות לבסוף לאחר שהסגר הלילי ירד מעל הפרק. מסתבר, כי יוטל "ריסון מהודק" רק לאחר שמספר החולים יגיע ל-2,500 חולים או שמקדם ההדבקה יעמוד על 1.32.

המשמעות של ריסון מהודק, סגירת כל המסחר לצד השארת מקומות העבודה ומערכת החינוך פתוחה. מרגע שיוטל ה"ריסון מהודק", הוא יחול במשך שלושה שבועות ורק לאחר מכן אם מקדם ההדבקה יירד מתחת ל-1 ומספר הנדבקים יירד מתחת ל-1000 הוא יבוטל.

בתחילה נדרש, כי הריסון יוטל בהגעה ל-3,500 חולים ואילו לאחר דיון הוחלט כי כבר לאחר 2,500 נדבקים יוטל הריסון.

על פי ההערכות, המתווה הזה יאפשר למסחר לפעול במהלך חג החנוכה כרגיל, אך ההערכה היא שנגיע למספרים האלה כבר בעוד כשבוע.

במידה והנתונים לא יירדו לאחר שלושת השבועות יוטל אף סגר כללי.

שר הבריאות אדלשטיין אמר בישיבת הממשלה, "נוותר על העניין של הגבלות נוספות בשבוע הקרוב. משאירים את המגבלות הקיימות. נעשה קמפיין הסברה כפי שהתחלנו לעשות שלא להתארח בחנוכה".

"אנו מבקשים לקבוע כפי שהייתה מלכתחילה עמדת משרד הבריאות, כשמקדם ההדבקה יעמוד על 1.32 או כאשר מספר הנדבקים יעמוד על 2,500 ומעלה, נעבור ל'ריסון מהודק' לתקופה של 3 שבועות", הסביר אדלשטיין, "אם אחרי 3 שבועות מקדם ההדבקה יירד מתחת ל-1, לא נמשיך את הריסון המהודק - אם המקדם יישאר כמו שהוא נצטרך להגיע לסגר".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר בירך על ביטול העוצר הלילי המרוכך בחנוכה. "טוב עשה ראש הממשלה שביטל את הסגר בחנוכה", אמר, "מצב התחלואה לא מצדיק פגיעה קשה כל כך בזכויות האזרחים שמבקשים לשמוח בחג על פי כללי הבריאות. על הציבור לגלות אחריות אישית ולא להפר את ההנחיות הקיימות. רק בכוחות משותפים נוכל לנצח את הקורונה ולמנוע מעלינו סגר שלישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר