התמודדות עולמית

הקורונה מכה בארצות הברית בעוצמה רבה

בעוד בישראל ממתינים לתחילת מתן החיסונים שהגיעו ארצה בקול תרועה, בארה"ב ממתינים לאישור ה-FDA ומתמודדים עם התפרצות משמעותית ושיא חדש של מתים (חדשות, עולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעוד בישראל ממתינים לתחילת מתן החיסונים שהגיעו ארצה בקול תרועה רמה, בארה"ב ממתינים לאישור ה-FDA ומתמודדים עם התפרצות משמעותית ושיא חדש של מתים מהקורונה.

ההתפרצות המשמעותית ביותר מתרחשת במדינות התיכון של ארה"ב, היכן שבתי החולים של האזורים הכפריים יותר מתקשים לעמוד בעומסים. במדינה ענקית כמו ארה"ב, החיסון שבדרך ישפיע רק בעוד חודשים ארוכים, ובינתיים המצב הולך ומחמיר.

מבחינה מספרית 105,000 אמריקאים מאושפזים בבתי חולים עקב הנגיף, 13,000 איש מתו רק בשבוע האחרון, מתוכם 3046 איש מתו אתמול, שיא שלילי חדש של נפטרים.

כאמור, המדינות הסובלות מהתפרצות מחודשת הן בעיקר במדינות הנמצאות במרכז היבשת אך גם רוד איילנד שבצפון-מזרח המדינה סובלת מן ההתפרצות החמורה ביותר. התפרצויות חמורות נרשמו גם ביוטה, אינדיאנה, ודרום דקוטה.

היום (חמישי), צפוי מנהל התרופות האמריקאי (FDA), לקיים דיון מכריע בשאלת בטיחותו של החיסון המוצע על ידי חברת פייזר וביונטק ולפי פרסומים מוקדמים צפוי להעניק לו אישור חירום מיוחד, שיאפשר לאמריקאים להתחיל ולהשתלט על הנגיף המשתולל.

כזכור, החיסון המדובר של פייזר מוענק בשתי מנות, לאחר 21 יום מהמנה הראשונה ניתנת המנה השניה, ורק כעבור שבועיים ממתן החיסון השנייה רמת הנוגדנים בדם מגיעה לרמה הדרושה על מנת לקבל הגנה מפני הנגיף. משמעות הדבר היא כי גם אם יחלו בישראל במתן חיסונים בתחילת השבוע הבא, רק 35 יום מאוחר יותר יחלו החיסון להעניק הגנה למתחסנים הראשונים בעזרת ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר