בדרך לכותל

שלושה ערבים נעצרו בחשד לתקיפת יהודים; מעצרם הוארך

המשטרה עצרה שלושה ערבים, תושבי מזרח ירושלים, לאחר שתקפו קבוצת יהודים - בשבת האחרונה, בעת שאלו היו בדרכם לתפילה בכותל; מעצרם הוארך עד יום שני (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

המשטרה עצרה שלושה ערבים, תושבי מזרח ירושלים, לאחר שתקפו קבוצת יהודים - בשבת האחרונה, בעת שאלו היו בדרכם לתפילה בכותל המערבי.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים, תיאר נציג המשטרה כי "מדובר באירוע חמור שבו קבוצה של נערים (יהודים. ח"ג) מגיעים ברחובות העיר העתיקה לכיוון היציאה משער שכם. הם נתקלים ברכב מקומיים שמאיים עליהם וזורק מילים ואימרות וקללות ומתנתק מהמקום".

לדבריו, קבוצה של היהודים המשיכה מכיוון שער שכם, כאשר כל העת נמשכות ההתבטאויות, ובשלב מסוסים זה עובר לתקיפה כאשר החשודים רודפים אחריהם עד רחוב שער הגיא, ושם מתרחשת התקיפה על-ידי החשודים. "מדובר בפגיעות חמורות", אמר נציג המשטרה, ותיאר כי חלק מהחשודים "השתמשו בחפצים שזרקו לעבר הקבוצה של הנערים היהודים".

"כשהגיע צוות שוטרים למקום ובניסיון לעצור את המשיבים, המשיבים התפרעו, השתוללו ודחפו את השוטרים", הוא סיפר והציג בפני בית המשפט תמונה של אחד השוטרים, כשהוא פצוע בחלק מגופו.

נציג המשטרה ביקש מבית המשפט להאריך את מעצרם בארבעה ימים, בשל פעולות חקירה שצריך לבצע, החשש משיבוש חקירה והמסוכנות של החשודים.

פרקליטו של החשוד הראשון, עו"ד פיראס ג'ובראני, אמר בפני בית המשפט כי "מדובר בקטין שהותקף ע"י קבוצת בגירים יהודים בחזרתו הביתה בעיר העתיקה, תקפו אותו תקיפה פיזית ומילולית ומכות בכל מקום בגופו. הוא נפצע גם בידו. יש בראש שלו פציעה. הייתי אצלו אתמול ומצאתי אותו במצב בריאותי קשה. לא היה יכול לדבר. יש לציין כי לא נעצרו אנשים מקבוצת היהודים. לא הוגשו תלונות. איך יכול להיות שהקטין יכול לתקוף את הקבוצה אשר מורכבת מעשרה אנשים בגירים? אני מבקש מבית המשפט לשחרר את הקטין ואם לא לשחרר בתנאים".

פרקליטו של החשוד השני, עו"ד רמזי קטילת, תקף בדיון את המשטרה ואמר: "כמה מעוות יכול להיות תפקוד של משטרה? כמה חוסר צדק זועק יכול להיות בתיק אחד. מגיע שוטר, עוצר קבוצה שמונה לפחות כעשרה אנשים שטוענים ששלושה אחרים תקפו אותם. הם היו אומרים שמדובר אולי בתגרה ויש גם אינדיקציות שהייתה תקיפה מצד אותה קבוצה שיש לה יתרון מספרי. יש פרמטר אחד שהוא בעייתי. הקבוצה עם היתרון המספרי היא קבוצה יהודית ומעבר שני יש קבוצה ערבית גם היא בסך הכל שלושה אנשים. אינטואיטיבית להפסיק את הקונספציה ששוטרים עובדים על פיה בעיר הזאת. באופן אוטומטי ומיידי החשוד הוא אותו גורם ערבי".

פרקליטו של החשוד השלישי, עו"ד פראס מוסטפא, אמר בדיון כי "ניתן לשחרר את שלושת המשיבים למעצר בית בתנאים מגבילים וזה למעלה מן הצורך. חשוב לומר שיש כאן רשלנות גם בענין מצלמות הגוף. הנהלים ברורים. צריך להציג לבית המשפט דוח תובנות לדעת האם בכלל יש מצלמות גוף אין לנו תשובה על הדבר הזה".

עורכי הדין של החשודים שנעצרו קבלו על כך שהמשטרה לא עכבה את הקבוצה היהודית ולא בדקה איתם בכלל כיצה החלה התגרה.

בסופו של דבר, האריך בית המשפט את מעצרם ביממה, וציין כי "קיים חשד סביר למיוחס" לחשודים. "על אף התיאור של נחיתות מספרית של המשיבים מול הקבוצה השניה", ציין ביהמ"ש, "עולה מהסרטון כי המשיבים תקפו חלק מהקבוצה השניה באופן פעיל לרבות זריקת חפצים וזאת כאשר חלק מהקבוצה עמד בצד ולא השתתף בתגרה. לפיכך לא עולה מהסרטון פער מספרי מהותי בין הצדדים המעורבים בתגרה עצמה ועולה פער משמעותי בין פעולות המשיבים ותקיפתם את הצד השני לעומת פעולות הצד השני".

"בנסיבות אלו, אני מאריכה את מעצרם של המשיבים עד ליום 14.12.2020 בשעה 10:00", הורתה השופטת מיקה בנקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר