מגיפת הקורונה

דו"ח אמ"ן: 'החיסונים לא ישפיעו - עד סוף החורף'

חוקרי אמ"ן טוענים כי השבוע נפתח עם היקף הדבקה גבוה מאוד, ומתריעים כי החיסונים לא צפויים להשפיע על המגפה עד סוף החורף; בפנים: רשימת הערים האדומות (אקטואליה)

מחלקת 'קורונה' ב'קפלן' (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

חוקרי מרכז המידע הלאומי למאבק בקורונה, טוענים בדו"ח חדש כי השבוע הזה נפתח עם היקף הדבקה גבוה מאוד, ומתריעים כי החיסונים לא צפויים להשפיע על המגפה בישראל עד סוף החורף הנוכחי.

לפי נתוני דו"ח אמ"ן, השבוע נפתח עם ממוצע שבועי של 1,700 מאומתים חדשים ביממה זאת לצד עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות בממוצע שבועי - למרות הגדלת היקף הבדיקות בשבועות האחרונים.

בנוסף, בעולם, התחלואה ממשיכה לשבור שיאים גם באירופה - עם כ-200 אלף נדבקים וכ-5,000 מתים ביממה, וגם בארה"ב - עם כ-250 אלף נדבקים וכ-3,000 מתים ביממה.

מחברי הדו"ח היומי מתריעים כי "לצד אישור החירום שניתן בסוף השבוע לחיסוני הקורונה של חברת פייזר על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ותחילת הפצתם בעולם ובארץ, יש לזכור כי החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי".

החוקרים שבים ומזכירים כי "עטייה נכונה, נרחבת ושיטתית של מסכות תקניות, המכסות היטב את הפה והאף, תוביל להפחתה ניכרת של קצב ההדבקה ותצמצם את ממדי התחלואה. עד לתחילת השפעתם הממשית של החיסונים על תמונת ההדבקה הארצית, זהו האמצעי הפשוט, הזול והזמין ביותר לשמירה על שגרת-קורונה".

על רקע חג החנוכה, הם מזכירים "לנקוט יתר זהירות על מנת לשמור על המבוגרים, בדגש על בני הגיל השלישי ועל בעלי מחלות הרקע", וזאת באמצעות אוורור של חללים סגורים "ולהימנע ככל הניתן משירה ואכילה רבי משתתפים".

הרשימה המלאה

בתוך כך, משרד הבריאות מפרסם הבוקר (ראשון) את רשימת הערים האדומות, הכתומות והצהובות על פי מודל הרמזור.

מהנתונים עולה כי ישנם 32 ערים אדומות ושלושה יישובים - אדומים, שהם 24.3% מהתחלואה. בנוסף, 33 ערים ו-5 יישובים - כתומים, שהם 31% מהתחלואה.

69 ערים ו-34 יישובים מוגדרים צהובים (35.8% מהתחלואה) ו-104 ערים ו-982 יישובים מוגדרים ירוקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר