אחרי הסכם השלום

"יותר מדובאי: מרוקו תהיה היעד הבא של החרדים"

בענף התיירות מעריכים כי לאחר הסכם כינון היחסים עם ישראל, מרוקו - בה אינספור קברי צדיקים המניבים ישועות - תהווה יעד מבוקש לנסיעות בקרב הציבור שומר המצוות (תיירות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יהודים בהילולא במרוקו (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

לא מעט גבות הורמו ביום חמישי האחרון כאשר פורסם על הסכם הנורמליזציה בין ישראל למרוקו, לאחר כ-20 שנה מניתוק היחסים הרשמיים בין המדינות. אמנם ישראלים רבים מבקרים מדי שנה במדינה, עוד טרם ההסכם, אך עד עתה לא התקיימו טיסות ישירות בין המדינות ולא היו קשרים דיפלומטיים גלויים ביניהן.

בחודשים הקרובים, כך נראה, הכל ישתנה. ההערכה היא, כי עוד לפני פתיחת השגרירויות באופן פורמלי, יתקיימו טיסות ישירות. בחברות התעופה הישראליות 'אל על' ו'ישראייר' הודיעו ביום שישי כי הן ערוכות להפעלת קו טיסות יומי למרוקו, במה שנחשב עד עתה לחלום של סוכני הנסיעות.

"מרוקו היא יעד של הציבור החרדי", מפתיע יעקב אמסלם, מבעלי 'אייר תיירות' הפועלת בשנים האחרונות במרוקו וביעדים נוספים. "נכון שכיום רוב המבקרים אינם חרדים, אבל להערכתי זה ישתנה באופן דרסטי, מיום שיחלו הטיסות הישירות בין המדינות".

הסיבה, לדבריו, טמונה בעובדה כי במדינה הערבית ישנם מאות קברי צדיקים, שאת חלקם מגלים רק בשנים אלו. "כולם מכירים את ההילולות של הצדיקים רבי יצחק אבוחצירא, רבי עמרם בן דיוואן ורבי דוד בן ברוך, זכותם תגן עלינו, אבל במרוקו יש אינספור קברי צדיקים נוספים שרואים בהם ישועות גדולות".

יחד עם המשיכה הרוחנית, מציעה המדינה מלונות מפוארים במחירים סבירים, שווקים צבעוניים ובעיקר אוכלוסייה המכבדת את מנהגי היהודים הדתיים ומודעת לחשיבות ההילולות עבור היהודים הבאים למדינה.

טיול במרוקו. ארכיון (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

"בכל הפעמים שיזמנו קבוצות נופש", אומר אמסלם, "בעיקר סביב הילולות הצדיקים, בהנהלת המלונות כיבדו את בקשותינו והבינו את הצרכים של היהודי הדתי - גם לגבי כללים מחמירים במטבח - ואפילו נענו לבקשתנו למנוע מהעובדים להציג מכשירי טלפון בחדר האוכל".

לדבריו, "אלו דברים קטנים, אבל כאלו שמצביעים על הכבוד שהאוכלוסייה נותנת ליהודים החרדים". ההערכה היא, כאמור, כי מרוקו תהפוך ליעד החם של הציבור החרדי, ואמסלם מפרט: "כבר כמה שנים שאנחנו עובדים במדינה עבור הציבור הדתי והחרדי, בארגון הילולות, שבתות ואירועים שונים. היה מאוד קשה בשנים עברו לשנע בשר מהדרין ולהכשיר את המטבחים, אבל עכשיו הכל יהיה פשוט, בגלל תדירות הטיסות הישירות מישראל".

"לדעתי מרוקו תעקוף את דובאי שבאיחוד האמירויות במספר הטיסות היומיות, לטווח הארוך", בטוח בעליו של 'אייר תיירות' - כמו גם גורמים בכירים נוספים בענף שוקק זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר