רגע לפני החיסונים

2,999 נפטרים מנגיף הקורונה; אחוז החיוביים עלה ל-3.4%

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט; אתמול התגלו 1,707 נדבקים חדשים מתוך 50,641 בדיקות, וכך אחוז החיוביים עלה ל-3.4%; מספר הנפטרים עומד על 2,999 - 80% מהם בני 70 ומעלה (אקטואלי)

בדיקת קורונה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט בישראל והבוקר (שני) מעדכן משרד הבריאות כי אתמול התגלו 1,707 נדבקים חדשים מתוך 50,641 בדיקות שנערכו.

בכך, אחוז החיוביים מהבדיקות רושם עלייה ועומד הבוקר על 3.4%, לעומת 2.9% - אתמול בבוקר.

מספר החולים הפעילים בישראל עומד על הבוקר על 17,373 בני אדם, ובבתי החולים מאושפזים 669 חולים - מתוכם 353 חולים במצב קשה ו-122 מונשמים. מבין החולים קשה מוגדרים 109 חולים במבצ קריטי. 117 חולים, מצבם מוגדר בינוני.

מספר הנפטרים מהנגיף מאז פרוץ המגיפה בישראל עומד הבוקר על 2,999 בני אדם.

לפי נתוני משרד הבריאות, כמעט 80% מהנפטרים הם בני 70 ומעלה. 753 מהנפטרים היו בני 70 עד 79; 1,021 מהנפטרים - בני 80 עד 89; 612 מהנפטרים - בני 90 ומעלה.

הישיבה בבני ברק על החיסונים (צילום: באדיבות המצלם)

מאז פרוץ הנגיף, נדבקו בישראל 357,859 בני אדם, מתוכם 9,627 היו במצב קשה ו-1,977 היו מונשמים. 337,487 החלימו מהנגיף.

המספרים הללו מגיעים רגע לפני שהחיסונים יוצאים לדרך. בסוף השבוע אישרו מומחי ה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקני את אישור החירום לחיסון של חברת 'פייזר'. בעקבות כך, גם משרד הבריאות צפוי לאשר את החיסונים ומיד לאחר מכן מבצע החיסונים יצא לדרך, כפי הנראה כבר בשבוע הבא.

בשלב הראשון יתחסנו הצוותים הרפואיים בבתי החולים ובקופות החולים, ולאחר מכן החיסון יחולק לציבור הרחב דרך קופות החולים ברחבי הארץ.

בשבוע שעבר הגיעו לישראל מאות אלפי חיסונים, ובמהלך השבוע יגיעו עוד מאות אלפי חיסונים. בתוך שבועיים יגיעו לישראל ארבעה מיליון חיסונים של חברת 'פייזר', שיספיקו לשני מיליון אזרחים.

אמש (ראשון) נערכה ישיבה דרמטית בבית דין צדק בני ברק, לבקשת בכירי משרד הבריאות, בכדי לקבל את תמיכת הרבנים במתן החיסונים.

מצד משרד הבריאות השתתפו בדיון: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנהל "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש, ראש הדסק החרדי האלוף במיל' רוני נומה, ד"ר הרב יקיר קאופמן - רופא בכיר במשרד והיועץ הרפואי יוסי ערבליך.

בפני הרבנים הוצגה תכנית החיסונים הצפויה וסיכוניה האפשריים.. הדיון התקיים בראשות ההרכב של הראב"ד הגר"י סילמן, כשבבית הדין ישבו גם הגר"ש רוזנברג, הגרש"צ רוזנבלט והגאון רבי יעקב פרבשטיין.

עמדת הרב בני פישר על החיסונים

מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, פרש בפני הרבנים את התהליך שקדם לאישור החיסונים והבהיר, כי "בשל מצב החירום העולמי, קיצרו בבירוקרטיה אולם לא באיכות החיסון. על אף אישור מנהל הרפואה האמריקני, אנו עושים בדיקות נוספות ומוודאים כי החיסון עומד בדרישות המחמירות ביותר". כמו כן הדגיש פרופ׳ לוי כי "עד כה לא נמצאה אף תרופה לנגיף ורק החיסון יאפשר את החזרה לשגרה הן בעולם הישיבות והן בעריכת השמחות".

במהלך הדיון התייחס מנהל 'מגן ישראל' פרופסור נחמן אש, למודעות הרחוב האנונימיות שנתלו על לוחות המודעות במגזר החרדי אשר קוראות שלא להתחסן ומטעות את הציבור. הראב"ד הגר"י סילמן התבטא בחריפות כנגד המודעות והוסיף, כי "אין רוחנו נוחה מהמודעות הללו".

הישיבה בבני ברק על החיסונים (צילום: באדיבות המצלם)

עם תום הדיונים, הוביל את ההחלטה הראב"ד הגר"י סילמן, כאשר לעמדתו מצטרפים חברי בד"צ בני ברק. הגר"י סילמן אמר שהתייעץ בימים האחרונים עם רופאים ומומחים רבים, וכי הוא מסכים שיש ללכת על מהלך של חיסון כנגד הסיכון של הקורונה, אך אמר כי עדיין לא יוכל לקרוא לציבור להתחסן והצדדים הבטיחו לדון בנושא בהמשך.

הגר"י סילמן סיכם, כי לפני שיעבור השלב הראשון של מתן החיסונים בשלום, בית הדין לא יעניק קריאה להתחסן. לאחר מכן, יפתח הדיון מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר