'נחשב מסלול מחדש'

חסידי חב"ד שהתגייסו, זועמים: 'צה"ל לא מרשה לנו לטבול'

הבטחה שניתנה לאברכים החב"דיים טרם גיוסם לצה"ל, על טבילה לפני שחרית והדלקת נרות חנוכה בזמן, הופרה לטענתם ביומם הראשון. "נפלנו קרבן לתרמית, ויהיו לכך השלכות רחבות היקף" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בכסלו תשפ"א | 14.12.20
אילוסטרציה/עיבוד תמונה (צילום: אורי לנץ, פלאש 90 ודובר צה"ל)

פרסום ראשון: כעשרים אברכים, חסידי חב"ד, שהתגייסו אתמול (ראשון) לצה"ל במסגרת ההסדר מול רבני החסידות, טוענים כי הופרה ההבטחה שניתנה להם, כך שלראשונה בחייהם הם לא יכולים לטבול במקווה לפני התפילה או להדליק נרות חנוכה בזמן.

החיילים-האברכים שמשרתים ב'פלוגת דוד', במחנה צריפין הסמוך לכפר חב"ד, גילו מיד כשהגיעו למקום כי ההבטחות שניתנו להם - בטלות.

כאמור, עשרים האברכים הללו התגייסו כחלק מההסכם המוכר בין חב"ד לצה"ל, שהתחדש לאחרונה על דעת חלק מרבני החסידות, ועיקרו הוא כי בחורים יוכלו לנסוע ללמוד שנה ב'קבוצה' בארה"ב, ב-770, תמורת ויתור על מעמד בן ישיבה והתחייבות לחזור לארץ בסיום אותה שנה לטובת גיוס עד גיל 26.

כעת אחד מהם מתאר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אתמול, ביומנו הראשון לשירות, הודיעו לנו המפקדים כי הוחלט למנוע מאיתנו לטבול במקווה מדי בוקר לפני תפילת שחרית, זאת בניגוד למובטח לנו טרם הגיוס ובהתאם לנהוג בצה"ל".

"צריך להבין", מוסיף האברך: "במידה ואכן לא נקבל את האישור שהובטח לנו מראש, זאת תהיה הפעם הראשונה בחיינו שיאלצו אותנו להתפלל תפילת שחרית ללא טבילה במקווה - דבר שנחשב לאלמנטי ומחויב בחסידות חב"ד".

האברכים מספרים, כי מפקד הפלוגה אורן וקנין הצהיר בפניהם, כי אלו שגייסו אותם שיקרו עליהם, בכל הנוגע לשמירה על הרמה הרוחנית וההקפדה על מצוות ומנהגי חב"ד כפי שחונכו.

אברך אחר מוסיף ומתאר: "הגענו לפה ביום הראשון של הגיוס עם ידיעה מראש שנקבל אוכל בכשרות מהודרת וטבילה במקווה מדי יום; בפועל, כשהגענו למפקד הבסיס לקבל אישור לטבילה הוא שלל זאת במקום".

"ניסינו להסביר לו שאצל חסידי חב"ד זה דבר בעל חשיבות עליונה", מוסיף האברך, "אך בינתיים הניסיונות האלו עלו בתוהו. זה דבר הזוי ומקומם! כל חיינו אנו מקפידים לטבול במקווה בכל מצב, ודווקא כאן, בצה"ל, למרות ההבטחות, מצער שלא נוכל לחיות את חיי הדת שלנו כנדרש".

ל', חייל נוסף בפלוגה מספר: "מדהים היה להיווכח כיצד רק לאחרונה צה"ל יוצא מגדרו כדי להתחשב באוכלוסיות שונות שמבקשות להתגייס ולהתאים את עצמו לאורח חייהם, ואילו כשמדובר בחסידי חב"ד, שצה"ל משקיע משאבים רבים כדי שהם יימנו על שורותיו, זכויותיהם נרמסות בזו אחר זו".

"לדבר הזה יהיו השלכות, כי הוא גורם לכל חברינו לחשב מסלול מחדש, אחרי שהבנו כי נפלנו קרבן לתרמית, שרחוקה מאוד מהתמונה הוורודה שהציגו לנו בטרם התגייסנו", מדגישים האברכים.

מדובר צה"ל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "מתוך הבנה והתחשבות בצרכי החיילים החרדים, הוחלט בזרוע היבשה לאפשר למשרתים המעוניינים בכך טבילה יומית במקווה. עם זאת, עקב מגבלות ההתקהלות בצל הקורונה, ומתוך דאגה לבריאות החיילים, לא ניתן לאפשר לכלל הפלוגה לטבול מדי יום במקווה".

"הדבר נעשה", מוספים בצה"ל על הנוהל שאינו מחייב, כי "במסגרת הנחיות משרד הבריאות, ובכפוף לפקודות צה"ל. כאשר יוסרו ההגבלות, וייעלם החשש לבריאותם ושלומם של החיילים, יהיה ניתן לחזור לשגרה בעניין זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר