דרמה במשפט נתניהו

השופטים החליטו: יש חורים בכתב האישום

בית המשפט המחוזי קובע כי ישנם 'חורים' בכתב האישום שהוגש נגד נתניהו, אך דוחה את עתירתו לביטול כל האישום. השופטים קבעו, כי על הפרקליטות לתקן: "חסרים לא מעט פרטים" (חוק)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, בפתח משפטו (צילום: מתוך עמוד הטוויטר של ישראל כהן)

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין הגישו לפני מספר שבועות מספר ערעורים על כתב האישום שהוגש נגד נתניהו, השופטים החליטו לקבל היום (שני) את הערעור וקבעו, "חסרים לא מעט פרטים".

השופטים בבית המשפט המחוזי קיבלו את טענת פרקליטי נתניהו כי נפלו פגמים בכתב האישום, אך יחד עם זאת הטענה של נתניהו כי נפלו פגמים בגין הסרת החסינות - נדחתה וכן מועדי הדיונים שנקבו מראש - לא יידחו.

עיקר הטענה של פרקליטי נתניהו הייתה על תיק 4,000, שם לדבריהם לא בוצעה הפרדה בכתב האישום בין ראש הממשלה לבני משפחתו וכן לא קיים פירוט על מה נתניהו קיבל מאלוביץ' והנאשמים האחרים.

לפיכך, בית המשפט הורה לפרקליטות לעשות את ההפרדה המתבקשת בין נתניהו ומשפחתו ולתת פירוט מה נתניהו קיבל מתנה מכל אחד מהנאשמים בתיק.

בית המשפט קבע עוד כי במידה והפרקליטות סבורה כי נתניהו ידע על הדרישות של בני משפחתו עליהם לציין זאת בכתב האישום, וכן דרשו השופטים כי הפרקליטות תמסור פירוט של מידע מהותי להגנה של טובות ההנאה שלכאורה ניתנו ונלקחו כשוחד, לצד התייחסות לזמנים שבהם הדברים אירעו ועל ידי מי.

פרקליטי נתניהו - לפני שבועיים - לאחר הגשת הערעור

השופטים כתבו בהחלטתם כי את כל הניסוחים המשפטיים כגון: "אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט תחת ביטויים כ'בין היתר', 'לרבות', 'דרישות משמעותיות', 'פרשות שונות'", וכן 'עובדים אחרים'; 'גורמים שונים', 'גורמים מטעמו' וכן כוצא בזה, על הכל חייב להיות פירוט.

עוד קבע בית המשפט: "בענייננו ניסחה המאשימה כתב אישום ארוך ומפורט, הכולל שלושה אישומים, אך בתיאור העובדות המהוות את העבירות באישום הראשון, חסרים לא מעט פרטים, כפי שנטען על ידי פרקליטי הנאשמים. פרטים אלה מהותיים ורלוונטיים להגנתם של הנאשמים. בנסיבות אלה, אנו מורים על תיקון כתב האישום".

לדברי פרקליטי נתניהו לאחר החלטת בית המשפט: "ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד רה"מ, אז טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות - בלי ראיות, בלי עובדות ובלי נתונים - כדי לייצר מראית עין של כתב אישום".

עוד הוסיפו: "בית המשפט פוצץ היום את הבלון הזה וקבע: 'אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט'. שוב הוכח שלא חיפשו עבירה, אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של נתניהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר