הדיינים מול בכירי מערכת הבריאות

תיעוד הישיבה הדרמטית נחשף: "לא נתחסן לפני הרופאים"

מצד אחד בכירי מערכת משרד הבריאות - ומולם כמה מהדיינים החשובים בציבור החרדי • כך התנהלה אמש הישיבה הדרמטית בבית הדין: ניסיונות השכנוע להתחסן, ותגובת האב"ד שציטט רופאים (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

תיעוד מהלך הדיון שנערך אמש (ראשון) בבד"צ בני ברק, לבקשת בכירי משרד הבריאות על חיסוני הקורונה, כפי שדווח ב'כיכר השבת', בעניין תמיכת הרבנים במתן החיסונים - נחשף. האב"ד הגר"י סילמן הבהיר בו לבכירים, כי לא יינתן מטעם בית הדין אישור לכלל הציבור להתחסן, לפני שכל הרופאים יתחסנו.

מצד משרד הבריאות השתתפו בדיון המנכ"ל פרופ' חזי לוי, הפרויקטור פרופ' נחמן אש, ראש הדסק החרדי אלוף (במיל.) רוני נומה וד"ר יקיר קאופמן, וכן היועץ הרפואי יוסי ערבליך.

תחילה הוצגה תכנית החיסונים הצפויה, על סיכוניה, בפני הרכב הדיינים בראשות האב"ד הגר"י סילמן, ולצדו הראב"ד הגר"ש רוזנברג, הגרש"צ רוזנבלט והגר"י פרבשטיין.

פרופ' חזי לוי פרש בפני הרבנים את התהליך שקדם לאישור החיסונים והבהיר: "בשל מצב החירום העולמי, קיצרו בבירוקרטיה, אולם לא באיכות החיסון. על אף אישור מנהל הרפואה האמריקני, אנו עושים בדיקות נוספות, ומוודאים כי החיסון עומד בדרישות המחמירות ביותר".

"עד כה לא נמצאה אף תרופה לנגיף", הדגיש לוי, "ורק החיסון יאפשר את החזרה לשגרה, הן בעולם הישיבות והן בעריכת השמחות".

בשלב זה הגר"י סילמן הצהיר, כי לפני שיעבור השלב הראשון של מתן החיסונים בשלום, בית הדין לא ינפיק קריאה לציבור החרדי ללכת ולהתחסן. "רק לאחר מכן, נפתח את הדיון מחדש", הוסיף הרב.

"הבנתי", אמר הרב סילמן, "שיותר מחמישים אחוז מהרופאים הודיעו כי הם לא יתחסנו, ולא ייתכן שהציבור החרדי ילך להתחסן - לפני הרופאים".

פרויקטור הקורונה פרופ' אש הבהיר בתגובה: "בשלב הנוכחי יש הרבה רופאים שאמרו כי לא יתחסנו, אך זו אמירה ראשונית - עוד לפני שראו את הנתונים. אני מאמין שבסופו של דבר רוב הרופאים יתחסנו".

"אני רואה שכבוד הרב בקי בנתונים", הוסיף אש, "אך הרב צריך לדעת שיש פה אנשים שיידבקו, ואולי ימותו - וצריך לקחת זאת בחשבון, כאשר מחליטים על החיסון".

כשהאב"ד הגר"י סילמן השיב "אין לנו שליטה מלאה על הציבור בנושא הקורונה, ואני אומר זאת לצערי הרב", הגיבו אנשי משרד הבריאות: "כולנו נעמוד מול העם ונתחסן, נראה דוגמה אישית".

עוד הוסיף הרב סילמן, "אם מישהו ישאל אותי באופן פרטי, ייתכן שאגיד לו לעשות את זה, ההיגיון הפשוט אומר שהמחקרים והאישור של הרשויות המוסמכות בארצות הברית - יש להם משקל".

הדיין הבכיר סיכם: "לגבי השלב הראשון, לא נוכל לדעת האם לומר לציבור שניתן להתחסן. נדמה לי שלתת עכשיו אישור רשמי, זה מוקדם מדי".

"בכל מקרה זה מוקדם מדי, ואנחנו לא ניתן אישור רשמי כאשר אנחנו שומעים שמחצית מהרופאים לא יתחסנו", שב והדגיש הרב.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר