למרות טענות טראמפ

'הדמוקרטיה ניצחה'; האלקטורים אישרו את ניצחון גו' ביידן

האלקטורים בארה"ב אישרו הלילה את ניצחונו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, וזה למרות טענות הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, לזיופים • ביידן: "הגיע הזמן לעבור הלאה, לרפא ולאחד" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא והסגנית (צילום: shutterstock)

חבר האלקטורים בארצות הברית אישר הלילה (שלישי) את הניצחון של גו' ביידן כנשיא ארה"ב, וזה למרות טענות הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, לזיופים במערכת הבחירות. חבר האלקטורים הוא הגוף - שנשלח מכל מדינה ומדינה - ובוחר רשמית את הנשיא הבא.

גם במדינות בהן טען טראמפ כי בוצעו זיופים שהובילו לניצחונו של גו' ביידן, כלל האלקטורים קיבלו את החלטת הבוחר והצביעו פה אחד לנשיא ג'ו ביידן.בתום ההצבעה, גו' ביידן זכה ב-ב-306 אלקטורים ואילו הנשיא היוצא טראמפזכה ב-232. בכדי לנצח את הבחירות, חייב לזכות לפחות ב-270 אלקטורים.

לאחר הצבעת האלקטורים, ביידן נשא נאום לעם בארה"ב: "במאבק על נשמתה של אמריקה, הדמוקרטיה ניצחה, להבת הדמוקרטיה דולקת באומה הזאת כבר זמן רב. אנחנו יודעים ששום דבר - אפילו לא מגפה או ניצול סמכות לרעה - לא יכול לכבות את הלהבה הזאת".

ביידן תקף את טראמפ שלא מוכן להכיר בהפסד: "באמריקה, הפוליטיקאים לא לוקחים את השלטון, העם נותן להם אותו, הגיע הזמן לעבור הלאה, לאחד ולרפא".

הנשיא הנבחר הצהיר: "אעבוד קשה עבור אלו מכם שלא הצביעו לי ממש כמו שאעבוד עבור אלו שכן הצביעו בעדי".

באשר למגפת הקורונה, אמר ביידן: "בפנינו משימה דחופה: להשתלט על המגפה, לחסן את האומה נגד הנגיף הזה, לספק סיוע כלכלי מיידי שאמריקנים רבים כל כך זקוקים לו בצורה נואשת – ואז לבנות את הכלכלה שלנו מחדש, בצורה טובה יותר מתמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר