שמחה וזיקוקים

בשלג: שליח חב"ד הדליק חנוכיה וירטואלית

בעיר גרודנא שבבלארוס, בה התגוררו גדולי ישראל ובהם הגאון רבי שמעון שקאפ, הציב שליח חב"ד הרב יצחק קאופמן שלט דיגיטלי עם דמות מנורה, בשל השלג הכבד היורד שם (חרדים)

(צילום: רשת העיתונאים רוטרניק)

בעיר גרודנא בבלארוס על גבול ליטא מקום מושבם של גדולי ישראל בעבר - וערב השואה התקיימה בה ישיבתו הגדולה של רבי שמעון שקאפ זצ"ל, הציב הרב יצחק קאופמן שליח חב"ד בעיר שלט ענק המציין איזה יום אנו בחנוכה, ולצידו נרות דולקים.

מדוע הוא לא מדליק חנוכיה? מתברר כי שלג כבד יורד החל מהיום הראשון של חנוכה - מה שמונע הדלקת נרות במרכז העיר.

אך כמובן, בבית הכנסת העתיק בו כיהנו פאר גדולי הדור בעל יסוד ושורש העבודה רבי אלכסנדר זיסקינד זצ"ל וכן בעל "הלבוש", מאירה חנוכיית ענק את פאר בית הכנסת הגדול שנמצא על גדת הנהר בפאתי העיר העתיקה.

אנשי הקהילה היהודית, מגיעים לחגוג את אורו של החג באורה המאיר של חנוכיית הענק בחזית בית הכנסת העתיק. אך נותרו עוד יהודים שמחביאים ומתביישים במוצאם, ואלו מגיעים אל השלט הענק שנמצא במרכז העיר.

הרב קאופמן מספר כי יהודים רבים עומדים ומצטלמים על רקע החנוכיה הוירטואלית ומעלים את התמונות לרשתות החברתיות, דבר שנותן להם קצת גאווה יהודית.

הערב, בהדלקת החנוכיה הוירטואלית בהשתתפות בני הקהילה המקומית, ערכו חגיגה בשלג כדי להכניס מעט אווירת חג למרות מזג האוויר הסוער, כולל זיקוקים שהאירו את שמי העיר.

הזיקוקים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר