נלחמים בנגיף

שבוע הבא: חיסון קורונה ו'ריסון מהודק' יחדיו

נתוני התחלואה בישראל ממשיכים לטפס ובמשרד הבריאות מעריכים כי בקרוב ייאלצו להחזיר חלק מההגבלות - במקביל לתחילת מבצע החיסונים • וגם: מאבק בין בתי החולים (בארץ)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בכירים במשרד הבריאות מעריכים הערב (שלישי) לנוכח העלייה בתחלואה כי אין מנוס, ובתוך שבוע עד עשרה ימים - ישראל תיכנס למתווה "ריסון מהודק".

ב'חדשות 13' דווח הערב כי היעד של משרד הבריאות הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.

במקרה של ריסון מהודק, משרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירת המסחר, כולל הקניונים והשווקים, בכל הארץ. וכן את סגירת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, ייתכן ויתאפשר לקיים לימודים בכיתות א-ב', לצד השארת הגנים ומערכת החינוך של הגיל הרך פתוחים.

ההגבלות יחזרו במקביל לפתיחת מבצע החיסונים, כאשר לפי התכנית כרגע, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין צפויים להתחסן בשידור חי כבר במוצאי השבת הקרובה.

משלוח נוסף של חיסונים מחברת פייזר צפוי להגיע מחר לישראל, עם כ-300,000 חיסונים. כיום, בישראל 313,000 חיסונים ובקופות החולים מתריעים.

לפי פניית קופות החולים למשרד הבריאות, כמות החיסונים בישראל תספיק רק לשלושה ימים, כך שלא יספיקו לחסן את הקבוצות הראשונות באוכלוסייה, אחרי שיחסנו את הצוותים הרפואיים ואת בתי האבות.

"גם אם צפוי להגיע משלוח גדול - אנחנו נסיים את הכמות תוך זמן קצר", צוטטו אומרים, בכתבה הערב בחדשות 12. "אנחנו צריכים להיערך למבצע עם כמות חיסונים מספקת".

למרות התראות קופות החולים, על פי מידע שהגיע לידי חדשות 12, עד סוף החודש צפויים להגיע לישראל 3.8 מיליון מנות חיסונים – כולל אלו שכבר נמצאים בארץ.

בבתי החולם, יתחילו במבצע החיסונים כבר ביום ראשון הקרוב. ככל הנראה, יחסנו קודם את העובדים בבתי החולים הגדולים: שיבא, סורוקה, איכילוב, הדסה עין כרם, בילינסון ורמב"ם.

מנהלי בתי החולים האחרים מתחו ביקורת חריפה על משרד הבריאות ודרשו כי גם את עובדיהם יחסנו כבר בשלב הראשון, יחד עם בתי החולים הגדולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר