הדרמה, מאחורי הקלעים

ההוראה על 'חיסון הקורונה'; הטלפונים, הפגישה וההחלטה

הטלפונים - מכל העולם, למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, כדי לשמוע האם ראש הישיבה בעד החיסון ל'קורונה', הובילו לפגישה ממושכת עם פירר והשר דרעי - עד שהתקבלה ההחלטה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
פירר במעונו של נשיא המועצת; מימין: השר דרעי (צילום: ללא קרדיט)

הודעתו הדרמטית של היועץ הרפואי, הרב אלימלך פירר, כאשר הציג את עמדת גדולי ישראל, לפיה - "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן", תוך שהוא מבהיר כי אין סיכון בחיסונים, עוררה הדים עצומים.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שאל מעונו של נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הגיעו טלפונים רבים, מדי יום ביומו, מהארץ ומהעולם, בשאלת השימוש בחיסונים, הוא נכנס לעובי הקורה, בטרם יקבל את החלטתו.

הפניות אל ביתו של הרב, כך נודע 'לכיכר השבת', הגיעו מכל רחבי הארץ וגם מהעולם, כך למשל ממקסיקו, שם המגיפה משתוללת בצורה נוראית, ויש לרב מאות ואלפי תלמידים ובוגרים, קהילות רבות שסרות למרותו, מברזיל, ארגנטינה, ניו יורק, צרפת ועוד הרבה מקומות, שביקשו לברר האם עמדת הרב היא להתחסן או לא.

ההוראה של הרב בנושא, כך התברר, היא הרת גורל ומשמעותית לרבים, והרב ביקש לבדוק לעומק את הדברים בטרם הוא מקבל החלטה.

פירר במעונו של נשיא המועצת; מימין: השר דרעי

בעקבות כך נקרא הרב אלימלך פירר לביתו של הרב. פירר הגיע ובמקום נכח גם יו"ר תנועת ש"ס, השר אריה דרעי, אשר מתוקף חברותו בממשלה ובקבינט הקורונה, מצוי גם הוא בנבכי העניינים של הקורונה.

במהלך הפגישה, נשיא המועצת חקר, שאל ודרש מכל הכיוונים וירד לפרטי פרטים של החיסון המוצע - האם יש סיכונים ומהם, באיזה גילאים, כל הפרטים הרפואיים סביב החיסון, כאשר כל תשובה שמתקבלת נבחנת לעומק וממספר כיוונים.

בסופו של דבר, ההחלטה נפלה וראש הישיבה הורה לרב פירר לצאת בקריאה - על דעתו, כפי הנוסח שפורסם אמש.

כזכור, הרב פירר פרסם אמש בשם נשיא המועצת הגר"ש כהן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כי לאחר שדרש וחקר אודות החיסון המוצע, הוא מודיע על דעתם ובשמם כי "כל מי שבאפשרותו להתחסן - נכון לעשות כן". פירר ציין כי "מהניסוי שבוצע כראוי ועל פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון".

עוד פרסם פירר בשם הרבנים כי "הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן, יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסון תחת פיקוח רפואי". כמו כן הוא מוסיף כי "בהיות והניסוי נערך בקרב גילאים מ - 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם - יש להם על מה לסמוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר