"מצאתי חיסון חדש"

האם המקובל הגר"ד קוק נגד חיסון לקורונה?

סרטון עם דברי הגאון רבי דב קוק נגד חיסונים מופץ בשעות האחרונות ברשתות החברתיות, כ'הוכחה' שאסור להתחסן נגד הקורונה • מה הרב באמת אמר? כיכר השבת יצא לבדוק (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מתוך הסרטון, הרב דב קוק (צילום: דוד שדה)

בשעות האחרונות (רביעי), מופץ ברשתות החברתיות סרטון של הגאון רבי דב קוק, אותו יש המנסים להסביר כביכול הרב מתנגד לחיסוני הקורונה.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי מדובר בתיעוד ישן משנה שעברה לפני פרוץ נגיף הקורונה - שבו מסביר הגר"ד קוק את המקור שמצא בפרשה לחיסון רוחני. לדברי מקורבי הרב: "הרב לא הורה לא להתחסן נגד הנגיף אלא מדבר על מקור סגולי שמצא למחלות הצריכות חיסון".

בתיעוד שהופץ הרב אומר: "לגבי החיסונים, כל החיסונים שיש היום, אני מציע חיסון חדש. אני לא אומר מה לעשות, אני לא אומר כן או לא, קטונתי מכל החסדים... אבל מצאתי עכשיו חיסון. מצאתי תרגום, מצאתי חיסון חדש חם מהתנור. תעשו את החיסון הזה, זה חיסון רוחני הרבה יותר טוב".

"בפרשת השבוע שלנו (מקץ)", מוסיף הרב לבאר על 'החיסון' שמצא: "נאמר על יוסף הצדיק: "כי נכמרו רחמיו אל אחיו ויבקש לבכות, ויבוא החדרה ויבך שמה, וירחץ פניו ויצא ויתאפק".

"מה זה "ויתאפק". "ויתאפק" פירושו מתאפק ולא מביע את עצמו בכלום, הוא כמו פסל, עם כל מה שהוא רוצה להגיד הוא לא אומר כלום וכמו פסל סתום. והתרגום מתרגם: 'ואסחי אפוהי ונפק ואתחסין'. התרגום מתרגם "ויתאפק" - "ויתחסן". הוי אומר - אתה רוצה חיסון, תתאפק".

"אם אתה מתאפק במידות שלך, לא להביע את מה שאתה מרגיש, עזוב את זה - עזוב את הרגשות שלך אם זה לא על פי תורה, ולא על פי הרגשה של צדיק, ועוזב את כל ההרגשות של הגשמיות, וסותם את הפה ואת הרגש ולא אומר את המילה שרצית לומר אותה, ומתאפק ולא אומר מה שרצית לומר ולעשות, ולא מראה פנים להרגיז מישהו, להכעיס מישהו, אתה מתאפק אפילו אם הוא מרגיז אותך, אין לך חיסון גדול מזה, אני מבטיח לך שאם תתחסן ככה, לא תצטרך חיסון אחר. רפואה שלמה ועצומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר