הותר לפרסום

אלו החשודים בהעלמת מאות מיליוני שקלים

תוך יצירת מצגי שווא לרשות המיסים, חשודים צמד האחים, אנשי עסקים, מבכירי המשק הישראלי העוסקים בתחום הנדל"ן, בהעלמת הכנסות במאות מיליוני שקלים • פרקליטם מכחיש (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

היום (חמישי) הותר לפרסום כי אמיר דיין ואחיו איציק דיין נעצרו בחשד להעלמת הכנסות במאות מיליוני שקלים, זאת באמצעות הצגת מצגי שווא לרשות המסים תוך יצירת נאמנות פיקטיבית.

השניים הובאו בפני בית משפט השלום בתל אביב לפני למעלה מחודש, שם הורתה כבוד השופטת אירית מני גור על הארכת מעצרם ליומיים, ולאחר מכן שחרורם בתנאים מגבילים.

על הפרשייה הוטל צו איסור פרסום למשך 45 יום. בעקבות עתירות של התקשורת לבית משפט השלום ולבית משפט המחוזי בתל אביב התירה כבוד השופטת מעין בן ארי את פרסום הפרשה היום.

האחים דיין, הם בעלי חברות נדל"ן ונחשבים בין בכירי המשק הישראלי. מבקשת המעצר והפרוטוקול עולה כי לשניים מיוחסים חשדות של עבירות מס הכנסה בתחום הפלילי בהיקפי ענק.

מדובר בחקירה של פקיד שומה חקירות מס הכנסה תל אביב בשיתוף היחידה למיסוי בינלאומי ברשות המסים, פקיד שומה חולון, פקיד שומה תל אביב והרשות לאיסור הלבנת הון שהתנהלה בישראל ומחוצה לה, שנפתחה בעקבות מידע שהתקבל לרשות המסים בהתאם לאמנות בינלאומית ורשימות ה-CRS.

מחומרי החקירה עולה תמונה לפיה האחים דיין הציגו מצג שווא לפיו נכסיהם הרבים בגובה של מאות מיליוני שקלים מוחזקים בנאמנות על ידי תושב צרפתי כבן 90, שהינו חמו לשעבר של איציק דיין, אשר הכנסותיו זעומות, וכל זאת כדי להתחמק מתשלומי מסים בישראל.

במהלך הדיון להארכת מעצרם של החשודים, הוצג בפני השופטת אירית מני גור מבית משפט השלום תמלול שיחה של החוקרים עם חמו לשעבר של איציק דיין המחזק את החשדות כנגדם. החקירה בתיק נמשכת, ובמהלכה נחקרו חשודים נוספים.

עורכי דינם, נתי שמחוני וחיים גבאי מסרט בתגובה: "אמיר ואיציק דיין הינם אנשי עסקים מכובדים שמעולם לא דבק בהם כל רבב. הנושא הנבדק ברשות המסים - שהולדתו בסכסוך גירושים - הינו מורכב והאחים דיין יוצגו, בהקשרו, על ידי מיטב המומחים. בשל כך, ראוי היה כי הנושא ייבחן במישור האזרחי בלבד. אמיר ואיציק פועלים בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא מול רשות המסים ובטוחים כי בסיום החקירה יתברר כי לא נפל כל דופי בהתנהלותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר