מבצע החיסונים יוצא לדרך

הגאון רבי דוד כהן מצהיר: "החיסון - מתנה; גם אני אתחסן"

ערב צאתו לדרך של מבצע החיסונים לקורונה בישראל, חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת 'חברון', הגאון רבי דוד כהן, קורא להתחסן, שולל את הסיכונים בחיסון ומצהיר כי אף הוא בעצמו יתחסן (חרדים)

הגר"ד כהן והמכתב (צילום: איחוד בני הישיבות)

ערב צאתו לדרך של מבצע החיסונים לקורונה בישראל, חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת 'חברון', הגאון רבי דוד כהן, קורא להתחסן ומצהיר כי אף הוא בעצמו יקבל את החיסון.

אמש (חמישי) נועד הגר"ד כהן עם ראשי קופת חולים 'מאוחדת', על נושא החיסונים, ולאחר הפגישה, הוציא מכתב בכתב ידו - בו הוא קורא להתחסן בחיסון נגד קורונה.

במכתבו, כותב הגר"ד כהן:

"זאת חנוכה תשפ"א

"הנני בזה לבוא לעודד ולחזק החרדים לדבר ה' ולמצותיו לקיים מצות ונשמרתם לנפשותיכם ולהתחסן בחיסון של נגיף הקורונה. וביודעי קאמינא שזו היא דעתם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א.

מכתבו של הגר"ד כהן

"ולחזק הלבבות של אותם שמושפעים מתעמולת שוא, ישבתי היום בצהריים באריכות עם הרופא המחוזי של קופת חולים מאוחדת בירושלים עיה"ק, ד"ר ביטן, שהוא מומחה גדול בתחום זה, וביאר את כל התהליך של החיסון שאין בו צד סכנה כלל, ובודאי שהסכנה של ההדבקות בנגיף הקורונה חמורה לאין ערוך מסיכון קל של תופעות לוואי הקשורות לחיסון.

"ובוודאי שחיסון זה הוא מתנה טובה מן השמים באשר משפטו של הש"י שם פעלו, ובעצמי אקבל גם אני את החיסון בזמן שיקבעו.

"בברכת והסירותי מחלה מקרבך, דוד כהן".

הגר"ד כהן בפגישה עם ראשי 'מאוחדת'

מבצע החיסונים "לתת כתף" יחל במוצאי שבת, אז יגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לבית החולים 'שיבא' בתל השומר, ויקבלו ראשונים את החיסון נגד קורונה.

למחרת, יתחסן נשיא המדינה ראובן ריבלין בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים, ולאחר מכן יחלו להתחסן הצוותים הרפואיים ואחריהן אוכלוסיות בסיכון.

אמש, הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי "העלייה בתחלואה בציבור החרדי תופסת תאוצה". היא אמרה כי 12.8% מהחולים המאומתים כעת הם מהמגזר החרדי וציינה כי 6.7% מהבדיקות במגזר החרדי - חיוביות. עוד היא ציינה כי בשבוע האחרון, שיעור הנדבקים במגזר החרדי היה הנמוך ביותר.

יחד עם זאת, בצל מבצע החיסונים, יש זינוק בתחלואה שצפוי להחזיר שורת הגבלות על המשק ומערכת החינוך במסגרת תוכנית "ריסון מהודק".

קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון הקרוב כדי לדון בהחזרת ההגבלות, ההערכות הן שנציגי משרד הבריאות ימליצו שההגבלות יצאו לדרך ברגע שישראל תגיע לממוצע של יותר מ-2,500 נדבקים - כפי הנראה ביום שלישי הקרוב, או למקדם הדבקה של 1.32.

ההגבלות הצפויות הן:

  • סגירת המסחר - כולל הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב
  • סגירת מוסדות החינוך בערים אדומות וכתומות - למעט גני הילדים
  • צמצום התחבורה הציבורית ל-50%
  • סגירת עסקים בהם ישנה קבלת קהל

לפי הערכות, בקבינט צפויה התנגדות להגבלות, הן של שר האוצר ישראל כץ והן של שרי כחול לבן. השר בני גנץ אמר אמש כי "היקף החיסונים וההשפעה הצפויה שלהם על רמות התחלואה הוא נתון קריטי לקבלת החלטות שישפיעו על כלכלת ישראל ופרנסתם של מיליונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר