מעצר השווא

ח"כים תוקפים את המשטרה: אטימות נוראה

ח"כ אוריאל בוסו ומשה ארבל, פנו במכתב לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בעקבות תיעוד מעצרו האלים של יוסף פליישמן בן ה-66 שנעצר באישון ליל ככל הנראה מעצר שווא (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רגעי המעצר (צילום: באדיבות המצלם)

חבר הכנסת אוריאל בוסו פנה בשאילתא לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, בנוגע למעצרו המוזר של יוסף פליישמן. כזכור באישון ליל חמישי, הוא נעצר על ידי המשטרה מסיבה שאינה ידועה ולאחר ששוחרר זמן קצר לאחר מכן, נעלמו עקבותיו למשך שעות רבות עד שנמצא כשהוא סובל מהקור העז. המעצר אף תועד כשפליישמן נגרר על ידי השוטרים כשהוא חצי ישן ויחף ברחוב הרטוב והקר.

"אמש בשעות הערב פורסם תיעוד קשה על מעצר ברוטאלי ואלים כנגד אדם קשיש שאינו בריא בגופו ובנפשו אשר נשלף ממיטתו בעודו ישן, ונגרר ע״י שוטרי משטרת ישראל כשהוא ללא כיפה וללא נעליים בקור הירושלמי העז תוך שהוא מתחנן על נפשו וזועק ״אני לא יכול ללכת״.. ובאטימות מוחלטת ואכזריות נפשעת אין איש שם על לב", כתב בוסו.

בוסו ציין במכתב: החמור מכל הוא שע״פ הפרסומים לאחר שמעצרו התגלה כ׳מעצר שווא׳ בשל טעות בזיהוי, הוא שוחרר ונעלם למשך שעות ארוכות בעוד שהתרופות שלו נותרו בתא המעצר ואיש לא טרח להשיבם או ׳חלילה׳ חשב לדאוג לבריאותו.

לאחר כמעט יממה של היעדרות הוא אותר בשעת לילה מאוחרת בבי״ח שערי צדק לאחר שפונה ע״י נט״ן מד״א מוקדם יותר.

"אירוע כזה חייב להיחקר ולהיבדק ביסודיות למצות את הדין עם השוטרים נטולי הרגש והדעת, עימם ועם שולחיהם נותני ההוראה השגויה הזו, ודווקא בזמנים אלו אשר אמון הציבור במשטרה נמצאת בשפל חסר תקדים, מקרים מעין אלו רק מעצימים את התחושות הקשות ומעמיקים את הקרעים", כתב חבר הכנסת.

"אני דורש ומבקש מכב׳ לחקור אירוע זה לעומק ולפרסם את מסקנותיו לציבור לאלתר וללא דיחוי ויפה שעה אחת קודם", סיים בוסו את מכתבו.

גם חבר הכנסת משה ארבל, כתב לשר אוחנה שאילתא בנושא וציין "אם לא היה נמצא, התרשלותה וגסותה של משטרת ישראל הייתה יכולה לעלות בחייו".

"אין ספק כי טעויות לעתים קורות אולם לא ניתן שלא להסיק שככל שמדובר באוכלוסייה חרדית ובאוכלוסייה מבוגרת וחולה ידה של משטרת תחנת לב הבירה קלה על ההדק", האשים ארבל.

תגובת המשטרה לאירוע הייתה אף היא מוזרה לחלוטין ונטען בה לתקלה טכנית בעת המעצר. ממשטרת ישראל נמסר: "החשוד הועבר לחקירה בתחנת המשטרה בגין חשד לעבירה פלילית. לאור תקלה טכנית שתאפשר זיהוי וודאי , החשוד שוחרר לדרכו. בשעה האחרונה דווח כי הוא נעדר וכעת מתבצעות פעולות לאיתורו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר