שעת הכרעה

יומיים וחצי לפיזור הכנסת: אין פריצת דרך

יומיים וחצי לפיזור הכנסת ועדיין לא נמצאה פרצת דרך במו"מ • בשעות מכריעות אלו, גורמים בסביבת גנץ מעלים הילוך נגד רה"מ: "הופך את התקציב לניסיון לשפר עמדות במשפטו" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ. ארכיון (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פשרה או בחירות: אחרי שכל אחד מהצדדים התבצר בעמדתו שבועות ארוכים, במפלגת 'הליכוד' וב'כחול לבן' מנהלים בימים האחרונים מגעים להמשך קיום ממשלת האחדות של נתניהו וגנץ.

הבוקר (ראשון), פחות משלושה ימים לפיזור הכנסת ה-23 בשל היעדר תקציב, וכשצוותי המשא ומתן מנסים להגיע לפרצת דרך, גורמים ב'כחול לבן' עולים למתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, במה שיכול להתפרש כהבנה מצידם שהצדדים לא קרובים לפשרה.

"סיכוי קלוש שגנץ יתפשר בעניין ניסנקורן וסמכויותיו", אומרים הגורמים ל'כיכר השבת', "שוב נתניהו הופך את התקציב לניסיון לשפר עמדות במשפטו".

לדבריהם, "בליכוד אמרו כל הזמן שזה מורכב להביא תקציב ל-2021 בזמן הזה. כעת, מעצם העובדה שמתקיים מו"מ, הם מבהירים שאין להם בעיה להעביר אותו, הם רק לא רוצים".

מ"הליכוד" נמסר בתגובה על הדברים: "איננו מתייחסים לכל הקשור במשא ומתן".

הלילה, שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר בני גנץ. בסביבתו של גנץ אומרים כי השיחה עסקה בענייני הקורונה ולא מעבר.

בנוסף, אמש, נודעו שר הביטחון בני גנץ וח"כ לשעבר גדעון סער - שפרש מ'הליכוד' והודיע כי יתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה.

בצל המו"מ, שלח הבוקר גנץ הודעה לחברי סיעתו, בה כתב: "אכן יומיים קריטיים ואני מבין את הרעש ומתחיו הנילווים. ובכל זאת, אני מבקש מכולם להישאר בעמדותינו המאופקות. אני פועל למען כחול לבן ולמען האינטרסים החשובים שלשמם אנחנו כאן, ומבקש מכולכם לנהוג בזהירות הראויה ולא לייצר רעש נוסף בתוך השיח הציבורי. כל אמירה חסרת אחריות פוגעת בחוסננו".

כזכור, הצדדים מנסים למצוא פרצת דרך, אך המחלוקות עדיין גדולות: ב'ליכוד' דורשים להאריך את כהונת נתניהו כראש ממשלה עד מאי 2022, שישה חודשים מעבר למה שנחתם בהסכם ממשלת האחדות, וכן לקצץ בכנפיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן ולהתערב במינויי בכירים במערכת המשפט כמו פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ושופטי בית המשפט העליון.

ב'כחול לבן' שוקלים להתפשר באשר להעברת התקציב ולדחותו בשבועיים נוספים, אבל בתנאי להבטחת קיום הרוטציה לבני גנץ ולאישור קרוב במיוחד של תקציב 2021.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר