שיפור התחבורה הדרמטי

סקר:85% מתושבי שכונות הצפון בירושלים שבעי רצון מהמהלך

סקר שנערך במהלך השבוע האחרון חושף נתונים על היקפי התמיכה בסלילת הרכבת הקלה בציר בר אילן חרף הקשיים הצפויים לתושבים בתקופה הקרובה • רוב מוחלט של התושבים הביעו שביעות רצון מהקשב של נציגי הציבור לצרכי התושבים על הציר (תחבורה, מקודם)

התמיכה הציבורית בתכנית מבוססת על האמון הרב של הציבור בנציגי הציבור (צילום: פלאש 90)

תושבי שכונות הצפון בירושלים שבעי רצון מהעבודות לסלילת פסי הרכבת הקלה בירושלים, שהחלו בשבועות האחרונים. לפי נתוני הסקר 56 אחוז מתושבי השכונות אמרו כי הם "מרוצים מאוד" מהעבודות, ו-29 אחוז אמרו כי הם "מרוצים" מהעבודות, 6 אחוז אמרו כי הם מתנגדים לעבודות והיתר סרבו לענות.

השאלה שאותה נשאלו התושבים הייתה "עד כמה אתם שבעי רצון מתכנית התחבורה החדשה בירושלים ובכללה סלילת הרכבת הקלה על ציר בר אילן". שאלה נוספת שהתושבים נשאלו היא "עד כמה אתה שבע רצון מהקשב של נציגי ציבור לצרכי התושבים באזור, דרגו מ-1 עד 5". גם כאן נרשמו נתוני תמיכה מרשימים. 44 אחוז מהנשאלים דירגו את שביעות רצונם ברמה הגבוהה ביותר, רמה 4, ו-27 אחוז מהנשאלים דירגו את שביעות רצונם ברמה 4, סה"כ 71 אחוז מהנשאלים דירגו באופן גבוה את רמת שביעת רצונם משת"פ.

יש לציין כי התמיכה הציבורית בתכנית מבוססת על האמון הרב של הציבור בנציגי הציבור שמלווים אותה הכל משלבי התכנון בעשור האחרון ועד התחלת הביצוע בחודש שעבר. מדובר במהפכת תשתיות ותחבורה שתביא לשדרוג היסטורי וחסרת תקדים בכל הקשור למהירות ההגעה לעדים שונים בעיר, כאשר התכנית תביא להפחתת זיהום האוויר ובמסגרתה יוחלפו התשתיות וחזות האזור כולו תשודרג.

עסקנים ונציגי חסידויות וקהילות בשכונות העוטפות את הציר אומרים כי במקביל לעבודות האינטנסיביות בשטח, מתקיים שיח רצוף ויעיל בין הגורמים האחראים על הביצוע, משרד התחבורה, חברת מוריה ותכנית אב לתחבורה מול המנהלים הקהילתיים, לבין התושבים ובעלי העסקים על הציר.

העסקנים מבקשים לציין כי שיתוף הפעולה הישיר עם כלל הגורמים הרלוונטיים מקיף את כלל התחומים הנוגעים להתאמת העבודות לאופי השכונה, ומציינים את הישיבות האינטנסיביות שנעשות כל העת על מנת למצוא פתרונות לבעיות השונות שצצות לאורך הדרך.

עוד הם מציינים כי נציגי הציבור בעירייה עוקבים כל העת אחר הנעשה, קשובים לכלל הפניות, ועומדים בקשר ישיר עם הרבנים ועסקני הציבור על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים בזמן העבודות, ולוודא שהרכבת תשרת את הציבור באופן מטיבי תוך הקפדה על ערכי התורה כמתבקש.

לדבריהם שיתוף הפעולה עם גורמי התכנון והעיריה נחוץ להצלחת הפרויקט שאמור להבטיח את היכולת להמשיך ולהתגורר בסביבת הציר בעשורים הבאים, במקביל לצמיחה האדירה בכמות האוכלוסייה במרכז ירושלים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר