פרסום ראשון

ההתעללות בקשיש החרדי; מח"ש פתחה בבדיקת המקרה

לאחר שהמשטרה מינתה קצין בודק בעקבות מעצרו והפקרתו של הקשיש החרדי - תוך סיכון חייו, כעת גם המחלקה לחקירות שוטרים פותחת בבדיקת המקרה; כך המשטרה שינתה גרסאות (חרדים, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יוסף פליישמן, בבית החולים (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים פתחה הבוקר (ראשון) בבדיקת המקרה בו נעצר הקשיש החרדי יוסף פליישמן - בשל טעות בזיהוי, והפקרתו לאחר מכן, באמצע הלילה ובקור הירושלמי, תוך סיכון חייו - כך נודע ל'כיכר השבת'.

מאיר פרוש אצל פליישמן, הבוקר (באדיבות המצלם)

בתוך כך, ‏בזמן שיוסף פליישמן שכב ביער ביום חמישי במצב קשה - לאחר שהופקר באמצע הלילה, וכאשר איש לא ידע איפה הוא והיה חשש אמיתי לחייו, במשטרה טענו כי "הוא עדיין חשוד בעבירה פלילית, זה הוא, אנחנו יודעים שזה הוא".

ל'כיכר השבת' נודע כי כבר בזמן שהמשטרה מסרה את הגרסה הזו לאירוע, הם ידעו שהיתה טעות בזיהוי ומעצרו היה לשווא, אך בחרו שלא לומר את האמת.

מעצרו של פליישמן (ללא קרדיט)

כש'כיכר השבת' שאל - מה העבירה בגינה הוא חשוד?, השיבו במשטרה: "זה לא משנה, כשהוא שוחרר הוא ידע שהוא דרוש חקירה ובגלל זה הוא נעלם".

בהמשך, ובצל הסערה הציבורית שהתעוררה, שינתה המשטרה את גרסתה ומסרה כך: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה.

"לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד. בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר. לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

'כיכר השבת' ביקש לבדוק מדוע המשטרה שיקרה, וזו התגובה שהתקבלה הבוקר: "בעקבות המקרה מינה מפקד המחוז קצין בודק בכיר לבחון את המקרה ולהגיש לו את מסקנות בדיקתו".

כזכור, אמש, הודיע מפקד מחוז ירושלים לסגן השר מאיר פרוש, כי מינה קצין בודק שיחקור את המקרה. זמן קצר לאחר מכן הגיע הקצין לבית החולים, וראה מקרוב את מצבו של פליישמן.

במקביל, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע אמש אף הוא לבית החולים 'שערי צדק בירושלים, כדי לבקר את פליישמן ולהביע הזדהות עם סבלו.

לאחר הביקור אמר אוחנה כי "הבעתי בפני יוסף את צערי העמוק על מה שאירע. שלחתי לו בשם אזרחים רבים שפנו אלי חיבוק מחזק ואיחולי בריאות טובה. משטרת ישראל תתחקר את האירוע ותפיק ממנו את הלקחים לצמצום הישנות מקרים מסוג זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר