סגירת השמיים

בשל בהלת המוטציה: החוזרים מחו"ל יבודדו

במטרה למנוע את כניסת המוטציה החדשה של נגיף הקורונה לישראל, הוחלט כי כל הישראלים שיחזרו מחו"ל החל מיום רביעי הקרוב, יחויבו לשהות את תקופת הבידוד במלוניות - הקבינט אישר את ההצעה (ארץ)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

קבינט הקורונה מתכנס היום (שני) שוב, לאחר שהדיון אתמול הסתיים ללא תוצאות. בכינוס היום, היו אמורים לדון באופציה להטיל סגר בעקבות העליה בתחלואה, אך סדר היום שונה, בסופו של יום, הקבינט אישר את ההצעה.

המוטציה החדשה של נגיף הקורונה שהתגלתה לראשונה בבריטניה ומשם כבר הגיעה עד לאוסטרליה, הובילה לצורך לדון באפשרות של סגירת השמיים.

בסיום הדיון הוחלט כי החל מיום רביעי ה-23 בדצמבר בשעה 14:00 ישראלים השבים מחו"ל יחוייבו במלוניות ל-10 ימים עם 2 בדיקות; אם יהיה מחסור במלוניות משרד הבריאות יוסמך לאפשר בידוד ביתי.

ב-48 השעות הקרובות השבים (למעט ממדינות המוטציה) יחוייבו בבידוד ביתי ויונחו לבדיקה בנתב"ג או בקהילה תוך 48 שעות.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ביקשתי את כינוס הקבינט למטרה אחת והיא סגירת השמיים. מאז הישיבה אמש, המוטציה הולכת ומתפשטת בהרבה מאוד מדינות וברור לנו שאנחנו בתחילתה של התפשטות מהירה מאוד".

"צריך לצמצם ככל האפשר את המסה הוויראלית שנכנסת לארץ, בשעה שבודקים כרגע באנגליה מהו בדיוק הנגיף הזה, האם החיסון עמיד בפניו ועוד שאלות אחרות".

לדבריו, "כדי לעשות את הדבר הזה אני מבקש לשכפל את מה שעשינו בגל הראשון של הנגיף הקורונה הראשון: לסגור את השמיים במהירות האפשרית".

אתמול אישר הקבינט הגבלות על החוזרים מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, בהן התגלו מקרים של המוטציה החדשה. החוזרים ממדינות אלו, יועברו למלוניות שם ישהו בבידוד.

ראש המל"ל, מאיר בן שבת פירט את ההצעה למניעת כניסת המוטציה החדשה לישראל, על ידי בידוד החוזרים מחו"ל. "הישראלים שיגיעו יכנסו לבידוד של 14 ימים אם לא יהיו מוכנים להיבדק. מי שיסכים לשתי בדיקות יהיה בבידוד במלוניות של 10 ימים".,

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום: "יש לנו את סיפור המוטציה של הנגיף שהתגלתה במספר מדינות אירופה. אין שום עדויות לכך שהמוטציה עמידה לחיסון, והוא כנראה מטפל בה היטב, אך אנחנו מודאגים מקצב ההדבקה".

"אנחנו מודאגים מכניסת האנשים והטסים ממדינות אלה וממדינות נוספות בעולם. אני מקווה שתוך כמה שעות יהיו החלטות בנושא. אני רואה בחומרה את חוסר היכולת של השרים להחליט על צעדים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר