'גדרות ומצלמות'

הקונגרס מכפיל תקציב ביטחון לבתי הכנסת

מתוך 2.3 טריליון דולרים שבתקציב החדש שיאשר הקונגרס האמריקני, 180 מיליון ישמשו לאבטחת בתי תפילה ומוסדות • ה-OU: "מצפים ליום שבו תקציבים כאלו יהיו מיותרים" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית כנסת בניו יורק (צילום: Shutterstock)

הקונגרס האמריקני מאשר בימים אלו את התקציב החדש, בן ה-2.3 טריליון דולרים, לכלל צרכי ארצות הברית.

מתוך תקציב העתק המדובר, 180 מיליון דולרים ישמשו לאבטחת בתי תפילה ומוסדות - בעיקר בתי כנסת. מדובר בהכפלה של התקציב המקובל למטרה זו.

לפי חברת הקונגרס גרייס מנג, שדחפה להגדלת התקציב אשר יאושר היום (שלישי) באופן סופי על ידי בית הנבחרים, הכסף יממן בעיקר "גדרות, שערים, ציוד ביטחון ומצלמות אבטחה".

"זה חייב להישאר בראש סדר העדיפויות שלנו", אמרה מנג לתקשורת אמש (שני), "במיוחד בעקבות מעשי אלימות ושנאה שהתרחשו לאחרונה ברחבי האומה שלנו. אני קוראת לבתי תפילה ועמותות בניו יורק וברחבי ארה"ב להגיש בקשה למענקים חשובים אלה, ואמשיך לתמוך במימון יוזמה חשובה זו".

מנג הינה חברת קונגרס אמריקנית ממוצא קוריאני, השייכת לצד הדמוקרטי של הקונגרס.

גרייס מנג (מתוך טוויטר)

למרות שתקציב הביטחון האמור משמש לכלל הדתות בארצות הברית, במשך שנים רבות כ-90% ממנו הלכו ישירות לקהילות היהודיות. בשנים האחרונות, בשל מתקפות גם על מוסלמים ובני דתות נוספות, היהודים מקבלים פחות אחוזים - אבל עדיין את הרוב.

את הגדלת התקציב עודדו גם ארגונים ולוביסטים יהודיים בעלי השפעה בשורות הקונגרס.

ארגון ה-OU הנודע, המאגד את היהודים הדתיים והחרדים בארצות הברית, הצטרף למאמצים יחד עם עסקנים מטעם אגודת ישראל האמריקנית והפדרציות היהודיות האחרות.

מוישה ביין, נשיא ה-OU, בירך על הגדלת התקציב אך ייחל ל"ימים בהם לא יהיה צורך במימון ממשלתי עבור אבטחה בבית כנסת ובתי תפילה אחרים, כאשר אנשים יוכלו להתפלל ולקיים פעילות דתית ללא כל חשש מהתקפות".

יוזכר כי המתקפות והפיגועים בבתי כנסת ובסביבתם, ומעשי אנטישמיות בכלל, נמצאים בעלייה מתמדת ומדאיגה בכל רחבי ארצות הברית.

בנוסף לתקציב הביטחון, מוסדות חינוך פרטיים שנפגעו מהקורונה יתוקצבו בסכום כולל של 2.75 מיליארד דולר. גם זו בשורה עבור תלמודי התורה, הישיבות ובתי הספר של המגזר החרדי, שפועלים באופן פרטי ולא ממלכתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר