'יידרשו התאמות מיוחדות'

הערכה ראשונית: כמה יעלו 'בחירות קורונה'?

במהלך דיוני ועדת החוקה, חשפה מנכ"לית וועדת הבחירות את הסכום הנוסף שהממשלה תצטרך להוסיף בשל מגבלות הקורונה. וגם: המחלוקת על הצבעת חולי קורונה • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בוידאו: הדיונים בוועדה (צילום וידאו: דוברות הכנסת • צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

הבחירות הולכות וקרבות: בדיון שנערך היום (שלישי) בועדת החוקה של הכנסת, הוקראו רוב סעיפי ההוראת שעה לניהול בחירות בקורונה וניתנה ההערכה ראשונית כמה יעלו ההתאמות שיעשו בשל נגיף הקוורנה.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס, הסבירה בדיון, כי ישנה הערכה ראשונית לעלות התקציבית של ההתאמות לקורונה והיא 65-60 מיליון שקלים.

המנכ"לית עדס הוסיפה עוד: "ההערכה יכולה להשתנות מכיוון שיש חוסר ודאות מבחינת קלפיות מבודדים, חולים וקלפיות של בתי אבות ומלוניות אך בגדול מדובר בעלות של כ-65-60 מיליון שקלים".

הכסף הנוסף, הוא עבור הוספת קלפיות הצבע וסע, מבודדים, חולים ובתי אבות, הכוללת כ-25 מיליון ש"ח ציוד מיגון וחיטוי לכל הקלפיות שמספרן יגיע לכ-14,000.

בנוסף, במהלך הדיון בוועדה עלה מחלוקת בין חברי הוועדה על אופן הצבעתם של חולים מאומתים.

כאשר הקריאו את סעיפי החוק התגלעה מחלוקת על אופן הצבעתם של חולים מאומתים מחשש להדבקה, להרתעת בוחרים אחרים או פייק ניוז; לפי הצעת החוק יוסמך יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לקבוע את אופן ההצבעה:

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס הסבירה בדיון: "מאומתים במדינת ישראל לא יוצאים למעט באירוע חירום רפואי; אתם מדברים על עשרות אלפי מאומתים שיוצאים להצביע וזו סכנה חמורה לבריאות הציבור"; הצבעתם ברגל או ברכב לא מקובלת

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס אמרה על כך: "ברגע שנאפשר הסעת בוחרים ע"י ועדת הבחירות זו פריצת סכר; מדי בחירות יש אלפי פניות להסעת אנשים מרותקים וחולים ובפעם הבאה נצטרך להסיע 6 מיליון בוחרים"

ח"כ שלמה קרעי התנגד להצעת ח"כ אלי אבידר לקלפי ניידת; ח"כ צבי האוזר הציע לאפשר הצבעה נפרדת למחולים ולמבודדים יום לפני והוועדה טרם הכריעה בנושא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר