"וישמן ישורון ויבעט"

פרופ' מבורך: הפיצו שיש חיסון עדר במגזר והתחלואה זינקה

מנהל מחלקת 'קורונה' ב'הדסה עין כרם', פרופסור דרור מבורך, לא מופתע מהזינוק בתחלואה במגזר החרדי ומאשים את אלו שטענו כי יש 'חיסון עדר' במגזר: "מפיצי השקר הפיצו שמועות" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת 'קורונה' ב'הדסה עין כרם',לא מופתע מהזינוק בתחלואה במגזר החרדי ומאשים את אלו שטענו כי יש 'חיסון עדר' במגזר: "כל מפיצי שקר הפיצו שמועות". הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "ההרגשה במגזר החרדי הייתה טובה, ובצדק משום שהיה מקדם הדבקה של 0.7 במשך שבועות רבים, אבל אז כל מיני מפיצי שקר הפיצו שמועות כאילו ישנה חסינות עדר במגזר, ושאפשר להרפות, ולצערי ברגע שיש רפיון בנושא עטיית המסכות ובנוגע להתקהלויות, התחלואה עולה".

האם הזינוק במחלקות הקורונה כולל את המגזר החרדי?

"כן. יש עליה במספרים. לפני כן הייתה לנו עליה במגזר הערבי, וכעת העליה מורגשת מאד במגזר החרדי".

"העצה שלי", הוסיף פרופ' מבורך: "להתאפק עוד חודשיים שלשה, לשים לב ולהישמר בנושא עטיית המסכות בצורה תקינה, ולא לאכול או להיפגש עם אנשים שלא יודעים עם מי הם נפגשים. זה לא נעים וזו פגיעה חברתית קשה, אבל אם הצעדים הללו יכולים למנוע תחלואה קשה בקרב חלק מהאנשים, אין ברירה אלא להישמר".

אתה חושב שישנה אשמה בנושא הזה כלפי האנשים שטענון ברדיו ובתקשורת החרדית בתקופה האחרונה שישנו חיסון עדר?

"אני לצערי חושב שכל מי שטען שיש חיסון עדר במגזר החרדי, לא רק שהוא טעה, אלא גם הטעה אחרים, ומלכתחילה סברתי שאין חיסון עדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר