המוטציה החדשה בישראל

נתניהו עונה: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריכים סגר?

שרי הממשלה דנים בדרישת משרד הבריאות, אך חלוקים בדעותיהם מתי להתחיל את הסגר • בישראל התגלו 4 מקרים של המוטציה החדשה • נתניהו הסביר: "קצב מטורף של התפרצות המחלה" (בארץ)

(צילום: Flash90)

ישיבת הממשלה שהתכנסה היום (רביעי) אחרי דחיות שונות דנה בשאלה האם להטיל סגר כללי במטרה לעצור את התפשטות התחלואה בישראל.

היקף התפרצות הקורונה עולה משמעותית, והשרים ידונו עד כמה יהיה חמור הסגר, מתי הוא יתחיל ולמשך כמה זמן ישאירו את ההגבלות החמורות.

תוך כדי ישיבת הממשלה, עדכן משרד הבריאות כי בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, התגלו 4 מקרים של נגיף קורונה מהזן שהתגלה באחרונה באנגליה. 3 מהמקרים שבו מאנגליה ונמצאים בבידוד במלונית. מקרה נוסף מישראל - המקרה נמצא בתהליך בירור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה".

"גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה".

בהתייחסות לסגר אמר נתניהו, "עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל. התשובה היא כי המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה".

"אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה. מספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים ולכן צריך לבלום את המגפה. לא היום - אלא אתמול".

נתניהו הוסיף, "כפי שהבינו כל ממשלות המדינות בעולם, אין שום פתרון אחר. אבל אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם - אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בישיבה: "החברה הערבית ירדה בתחלואה והחברה החרדית עלתה. הנתח של החולים מאזורים אדומים הוא שליש מהאוכלוסייה. 13% מהתחלואה היא ביישובים ירוקים והרוב ביישובים צהובים. נתח האדומים הולך וגדל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר