הפגנות סוערות

26 נעצרו בי-ם, המפגינים טוענים לאלימות

26 עצורים ועצורות בהפגנה בירושלים, לטענת המפגינים ילדים נפגעו ממכתזית ואלימות משטרתית קשה. עו"ד נתי רום: "העצורים מימין זוכים ליחס שונה בתכלית" (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

26 עצורים ועצורות נעצרו במהלך הפגנות המחאה בירושלים על מותון הנער אהוביה סנדק ז"ל שלטענתם נגרם בשל שוטרים. מתוכם 12 קטינים, חלקם בני 14 בלבד. ההפגנות היו ב-2 מוקדים, בצומת המטה הארצי של המשטרה, ובצומת הכניסה לעיר.

ההפגנה המרכזית התקיימה באזור המטה הארצי שם נחסמה תנועת הרכבות וכן נחסמו צירי תנועה רבים למשך שעות ארוכות. בצומת הכניסה לעיר נחסם הציר במהלך הלילה לדקות קצרות.

העצורים טוענים לאלימות שוטרים קשה, ועל כך שהם הוחזקו שעות ארוכות באוטובוס בטרם הובאו לתחנת המשטרה. עו"ד נתי רום הגיע מטעם ארגון חוננו לתחנת המשטרה והעניק לעצורים סיוע משפטי.

במהלך ההפגנה הפעילה המשטרה 3 מכתזיות, המכתזיות התיזו חומר מסריח לכל עבר, גם לעבר העומדים על המדרכות וגם לעבר מתחם ההפגנה המאושרת, מהמכתזית נפגעו נשים, ילדים ועוברי אורח.

המפגינים דיווחו על אלימות שוטרים קשה, ובתיעוד שהופץ ניתן לראות שוטר מאגרף במכות אגרוף את אחד המפגינים, כאשר לאחר שניות ארוכות חבריו השוטרים משתלטים על השוטר האלים ולוקחים אותו מהמקום.

עו"ד רום מסר: "עשרות רבות של עצורים בירושלים בניהם כאלו המדווחים על אלימות רבה, חלקם עם סימני אלימות על גופם, חלקם מדווחים על הפעלת מכתזית כנגדם, שוב רמיסה של זכויות קטינים. נראה כי העצורים מימין זוכים ליחס שונה בתכלית".

מהמשטרה נמסר באישון ליל: "הערב הגיעו מאות מפגינים אל צומת המטה הארצי והחלו בהתפרעות אלימה במהלכה חסמו את צירי תנועת כלי רכב וציר הרכבת הקלה, החלו ביידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום ולעבר כלי רכב שחלפו בסמוך, גרמו נזק הן לכלי רכב והן לתשתיות הבטיחות של תוואי הרכבת הקלה והתעמתו עם השוטרים.

לאחר שקריאות המשטרה לשמור על הסדר לא נענו על ידם, החלה המשטרה בפעולות תוך הפעלת אמצעים במהלכה נעמד אחד המפגינים יחד עם עגלת תינוק אל מול מכת"זית המשטרה וסרב לפניות אליו להתפנות מהמקום בשל הסיכון שבמעשיו. לאחר שלא נענה, הוא נעצר על ידי השוטרים והתינוק שבעגלה הועבר על ידי שוטרות לידי אמו שנכחה במקום.

במהלך המחאה והתפרעות חלקם של המפגינים תוך שיידו אבנים, נפצעו 11 שוטרים כאשר שניים מתוכם פונו לטיפול רפואי. פעילות כוחות המשטרה אף הניבה מעצר "על חם" של 3 חשודים בעת שהשליכו אבנים והם הועברו לחקירה במשטרה. פרט לכך, התקבלו דיווחים אודות אבנים שהושלכו לעבר כלי רכב במנהרת לוי אשכול ולעבר מבנה ברחוב אדם סמית, בשני המקרים לא דווח על נפגעים.

במהלך המחאה שכללה התפרעות אלימה עוכבו / נעצרו 21 מפגינים שהפרו סדר, התעמתו עם השוטרים ויידו אבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר