הכסף נתרם למוסדות

הוחלט: כתב אישום נגד שמעון שר בגין שוחד

שר, שכיהן כסגן ראש עיריית נתניה מטעם יהדות התורה, נאשם בשורה של מעשי שוחד ומרמה, כאשר על פי הפרקליטות את כספי השוחד הוא העביר למוסדות החסידות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
שמעון שר בבית המשפט (צילום: Avi Dishi/Flash90)

לבית המשפט המחוזי מרכז, הוגש כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה מטעם יהדות התורה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, בגין לקיחת שוחד וריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים. כך מודיעה היום (שני) המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן, בעל פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר, כי יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז, אליה הנאשם משתייך, ובתמורה לתרומתו, הנאשם יסייע ליזם באיתור וקידום מיזמי נדל"ן.

"במקביל לתפקידו בועדת התכנון והבנייה", נכתב, "היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז ובפרט למוסד שכונה 'בית היתומות': הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר, בהם יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות העוסקות בנדל"ן או בתחומים אחרים שבגינם נדרשו לאישורי תכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם".

לפי הפרקליטות, כפועל יוצא מבקשותיו של שמעון שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כשני מיליון שקלים, ו"במקביל לבקשות התרומה וקבלתן, המשיך הנאשם לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין, לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן בבעלותם, תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים".

"בנוסף, הנאשם פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה, על מנת לסייע למלון 'גלי צאנז' להימנע מסגירה על ידי עיריית נתניה, על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך עבר עבירת מרמה והפרת אמונים".

התיק, שכזכור נחקר על ידי יאח"ה ביחידת להב 433 של משטרת ישראל, הבשיל כעת לכתב אישום שהוגש על ידי עורכי הדין טל פרג'ון, שריפה חמדוה, אלעד אשכנזי וורד לייבוביץ' מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות.

מטעם עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ויאיר לשם, המייצגים את שמעון שר, נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות מנסות רשויות האכיפה לטעון כי פעולותיו הציבוריות של הרב שר – הן לטובת תושבי העיר נתניה והן לטובת מאות נזקקים ויתומים, פעולות שאין מחלוקת שלא הכניסו לכיסו הפרטי ולו אגורה שחוקה – מעלות חשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. מדובר בעמדה חסרת בסיס ערכי ומשפטי כאחד".

"ההחלטה להגיש כתב אישום, מלמדת שבפרקליטות קיבלו את הטענות שהצגנו במסגרת הליך השימוע כמעט במלואן. כך, חשד לביצוע של 15 עבירות שוחד צומצם לכתב אישום שמייחס, גם זאת בשגגה, עבירת שוחד אחת בלבד שמבוססת גם היא על עדות בעייתית שנגבתה באופן פסול. אנחנו סמוכים ובטוחים שבבית המשפט יוכח שגם כתב האישום שהוגש משולל יסוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר