"ננצח את האתגר"

נחשף: כך ייראו "קלפיות הקורונה" לחולים

תשעה סוגים שונים של קלפיות, לחולי קורונה במצבים שונים וכנראה אף למבודדים, יוקמו עבור מערכת הבחירות הקרובה. בדיון היום, נחשף הניסיון "לנצח את אתגרי הקורונה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

"לא ניתן לאתגרים לנצח אותנו", אמרו היום (שני) בוועדת הבחירות המרכזית, בדיון היערכות מיוחד למערכת הקרובה שתתקיים בצל מגפת הקורונה, והודיעו על הקמת קלפיות מיוחדות לחולים.

מנכ"לית הוועדה אורלי עדס אמרה, כי "אם בעבר העסקנו 47,000 עובדים, עכשיו נצטרך להעסיק 70,000. זהו אתגר עצום, שצריך להרים תוך מספר שבועות".

"הקו המנחה", הסבירה, "צריך להיות הפחתת התקהלויות בקלפי, והכל בתוך יום אחד. לשם כך נוריד את מספר המצביעים בקלפי מ-800 ל-450, ונפחית כך את העומסים באותן קלפיות".

כאמור הוועדה הודיעה על כוונתה להכין קלפיות יעודיות לחולי קורונה בלבד. "נשתמש גם במבנים של קופת חולים כללית, לצורך עניין זה", דיווחה המנכ"לית.

עדס, בדיון על הבחירות בצל הקורונה (צילום: ערוץ כנסת)

"כל המטרה בקלפיות אלו, היא למנוע מגע עם יד אדם. מספר הקלפיות שיוקמו למבודדים עדיין לא ידוע, אבל נלך על תרחיש יחוס גבוה", הוסיפה עדס. "חולה שמונשם ומחובר למכונת אקמו, כמובן לא יוכל להצביע".

מתברר, כי במערכת הבחירות הזו מדובר על תשעה סוגי קלפיות, לעומת שלושה שהיו בעבר. "מדובר בעלויות משמעותיות", אמרה עדס, "גידול ב-30% במספר הקלפיות יעלה הרבה, כי כל קלפי עולה כ-20,000 שקל, וציוד המוגן עולה - בעלות ראשונית - 30,000 שקל".

באשר להחלטה אתמול על הפיקוח המתועד בקלפיות, למניעת זיופים, אמרה מנכ"לית וועדת הבחירות כי "מפקח שניצב עם מצלמה לא יתעד את כל המצביעים, אלא רק במקרה חריג שאירע בקלפי או בשעת הספירה בתום ההצבעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר