לקראת פינוי 'מעלות'

הרב פטרוב בנאום חריג וחריף: "שקרן, רוצח, גס רוח וגנב"

הרב יוסף פטרוב, העומד בראשות ישיבת 'מעלות התורה', נשא נאום חריף וחריג נגד מנהל הישיבה והנגיד - שבגינם הוא ייאלץ לפנות את המבנה • אפילו רבי אשר דויטש ספג עקיצה (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר אין ספור דיונים והארכות, ביום שישי - השבוע, צפויים תלמידי ישיבת "מעלות התורה" לפנות את הבניין המיתולוגי ברחוב אבן שפרוט בירושלים, לטובת הנגיד ר' יוסף רייכמן, מולו הפגינו תלמידים בקריאות "רשע". כך לפי פסיקת בית המשפט, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

בכינוס שנערך ביום שני, בישיבת 'מעלות התורה' בשכונת 'שערי חסד', לרגל היארצייט לרבנית רחל אוירבך ע"ה, אשת חבר לגאון רבי שמואל זצ"ל, בחר המשב"ק לשעבר ומי שעומד כיום בראש הקבוצה נגד הפינוי - ר' יוסף פטרוב, לתקוף בחריפות את מנהל הישיבה המיתולוגי.

הסיקור המלא ב'כיכר השבת', סביב פרשיית 'מעלות התורה'>>>

מנהל הישיבה הוא הרב משה ויסלובסקי, איש חסד ידוע מירושלים ומי שהיה מקורבו של הגר"ש אוירבך במשך למעלה מארבעים שנה, והיה מנהלה ומייסדה של ישיבתו "מעלות התורה".

את דבריו נשא פטרוב בהשתתפות הגאון הרב אשר דויטש, מחשובי רבני 'הפלג', שהגיע להשתתף כאמור בערב אזכרה לרבנית אוירבך, במהלך דבריו, אף התפרץ פטרוב מספר פעמים בבכי.

אחד מהתלמידים שהשתתפו ב"שיחה", מספר ל'כיכר השבת' כי "בנאום המסעיר שיגר פטרוב עקיצות גם ככל הנראה להגר"א דויטש שישב לצידו על סירובו מלהביע דעה בנושא הממוני, ועל שתיקתו הרועמת בוויכוח הממוני שפרץ במלוא עוזו. 'העולם שותק!' אמר פטרוב בנאומו".

נדיר: כשהגר"ש אוירבך ורעייתו הרבנית רחל ע"ה הצטלמו עבור הישיבה • צפו (באדיבות ישיבת 'מעלות התורה')

פטרוב הסביר: "והעולם זה אלה שחייבים את כל עצמם לראש הישיבה. ואני מעיד, מי שהיה אכפת בחייו גם היום אכפת, מי שמירר בחייו גם היום כך, מכבדו בחייו מכבדו במותו, בן מכבדו בחייו מכבדו במותו".

לאחר מכן, עבר להשמיץ את המנהל הרב ויסלובסקי, כאשר הוא מכנה אותו ואת הנגיד הרב רייכמן, בשלל כינויי גנאי; "שקרנים, שודד, גס רוח, גנב ורוצח".

פטרוב תקף בדבריו את הנגיד הרב רייכמן ואמר כי "זו רשעות שאין כמוה, הוא אדם שבנה את כל חייו על הראש ישיבה, גם אם הוא רוצה את השמונה עשרה מיליון שקל העלובים שלו שיקח את זה, שימות עם זה, מה שהוא רוצה עם זה, יש לישיבה מספיק כסף, אבל זה מה שהוא רוצה, שנאת עמי ארצות.

החלטת ביהמ"ש, האחרונה:

"הוא לא יכול לראות שיש המשך לראש הישיבה והוא חייב לקבור את זה ולקבור את שכונת שערי חסד אבל זה לא יהיה, כי יש עדיין אנשים עם לב שלא יתנו לזה לקרות, על אפם ועל חמתם המקום ימשיך, כי זו האמת".

בסביבת הרב רייכמן אומרים בתגובה ל'כיכר השבת': "הנאום כולו מעיד על דוברו יותר מכל, כאשר בניסיון אחרון להיאחז בקרנות המזבח מנסה הנואם לשלב את הצעירים הסרים למרותו, בירידה לכזו שפת ביבין שלא מוכרת עד כה במחוזות מכובדים. לא פלא שלאחר נאומו ראינו את ההתפרעות של הבחורים בשערי חסד".

עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד רוט שנהר מסרו בתגובה: "מי שמתיימר להיות רב ולעמוד בראש ישיבה הוא לא יותר מאדם שמנסה לאחר 30 שנים להתכחש למסמכים ברורים ולהתחייבויות של עמותת מעלות התורה, התחייבויות שנרשמו בלשכת המקרקעין ושנחתמו על ידי ראש הישיבה - הרב אויערבך זצ"ל".

"בניגוד לטענות המתחזים, בית המשפט קיבל במלואה את טענתו של רייכמן כי ההלוואה מגלמת בתוכה תרומה משמעותית, שכן מדובר בהלוואה שניתנה לתקופה ממושכת בתנאים טובים (ללא ריבית) והיא זו שאפשרה את בניית הבניין מלכתחילה".

בתוך כך, לכיכר השבת נודע כי בשעות הצהריים אמש (שלישי) ערכו בכולל "מעלות התורה", בשכונת רמות הירושלמית, מעמד אזכרה לרבנית אוירבך ע"ה, בראשות הגר"ש כי טוב מגדולי תלמידי הגר"ש אוירבך, כאשר הרב ויסלובסקי התקבל בשירה ולאחר מכן האברכים עוברים לפניו להתברך ממי שזכה לקיתונות של גידופים אישיים, וקיבלם באהבה ובשמחה.

כזכור, מדובר במחלוקת בין מי שעומד כיום בראשות 'מעלות התורה', ר' יוסף פטרוב, לבין מי שנידבו בזמנו את הבניין להגאון רבי שמואל אוירבך - משפחת רייכמן העשירה.

הדיווח ב'הפלס', על האירוע

משפחת רייכמן, דרשה בחזרה את ההלוואה שהעניק אביהם בשנות ה-80 של המאה הקודמת, לעמותת מעלות התורה ולעומד בראשה – הרב שמואל אוירבך זצ"ל, מי שעמד בראש הפלג הירושלמי עד יום פטירתו.

הלוואה זו עוגנה בהסכמים חתומים, ולצורך הבטחת פירעון ההלוואה נרשמה משכנתא על הנכס שנבנה מכוחה של ההלוואה.

לאחר פטירתו של הרב אוירבך ז"ל, הגיע מועד הפירעון ורייכמן ניסה לפרוע את חוב העמותה באמצעות מימוש במשכנתא.

עתה, הבהיר בית המשפט המחוזי בירושלים (פעם נוספת) שטענות אותם גורמים קלושות ולא מבוססות, ואיפשר לרייכמן לפנות את הנכס לצורך פירעון חוב העמותה אליו.

כפי שנכתב בפסק הדין: "לגופו של עניין, לא מצאתי גם בחומר החדש שהוצג ראיות ישירות המתייחסות באופן ספציפי למהותה של העסקה שנערכה בין הצדדים, אשר יש בה כדי לסתור באופן חד משמעי או להסביר את מסמכי העסקה שנערכו בין הצדדים".

למעשה, בכך סתם בית המשפט המחוזי את הגולל על תביעתם המופרכת וסלל לרייכמן את הדרך לקבל את כספו בחזרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר