העלייה בתחלואה

הדרישה: סגר כולל ומלא לשבועיים; קרב על מערכת החינוך

ראש הממשלה רוצה 'סגר הדוק וקצר' ושר הבריאות פירט כי יטילו סגר כולל למשך שבועיים • קרב על מערכת החינוך • יולי אדלשטיין: "קורא למקבלי ההחלטות להימנע מפופוליזם של בחירות" (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (מוצ"ש) כי הוא דורש סגר מוחלט של שבועיים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ידון השבוע בהידוק הסגר לזמן קצר כדי להוריד את התחלואה, ובמערכת הבריאות חוזרים על הדרישה לסגור את כל מערכת החינוך.

אך ככל הנראה, בעקבות ההתעקשות של שר הביטחון בני גנץ ושל שר החינוך יואב גלנט, לא יהיה רוב בקבינט לדרישה זו, וייאלצו להגיע לפשרה.

הצעת הפשרה תהיה לפי הניסוח המקורי של הסגר הנוכחי, ולפיו יסגרו את כיתות ה-י, בעוד שאר כיתות הלימודים, הגבוהות והנמוכות, ימשיכו ללמוד.

מלשכת שר הבריאות נמסר: "נוכח עליה משמעותית ומדאיגה בתחלואה ובמספר החולים הקשים, וגילוי מקרי מוטציה, שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להביא הצעת החלטה לממשלה לסגר מלא לתקופה קצרה של שבועיים. זאת נוכח המלצת אנשי המקצוע של המשרד. שר הבריאות קורא לכל מקבלי ההחלטות לנהוג באחריות ולהימנע מפופוליזם של בחירות".

שר החינוך יואב גלנט אמר הערב בראיון לחדשות סוף השבוע כי "אם זה היה תלוי במערכת הבריאות, אף אחד לא היה לומד".

"אני לא שר הבריאות, כולם מבינים שמערכת החינוך היא מראה של סביבתה", אמר גלנט. "אם יש דרישה שמעוגנת בהיגיון, נדון עליה. אני מנהל פה קרב שההורים יידעו שיש מי שדואג לילדים - מקווה שכל הציבור ייענה להחלטות".

ועד ההורים הארצי פרסם הערב מכתב שמיועד למשרד הבריאות שבו הוא קורא לא לסגור את מערכת החינוך לשווא. "לא ייתכן שמשרד הבריאות ממשיך לדרוש את סגירת מערכת החינוך כולה, ללא נתונים המגבים את החלטותיו".

כזכור, לשכת ראש הממשלה עדכנה הערב (מוצאי שבת) כי נתניהו צפוי לקיים במהלך השבוע דיון להטלת סגר "הדוק וקצר שיאפשר פתיחה מהירה של המשק".

ביום שישי אמר נתניהו, "לצערי, מסיבות פופוליסטיות ופוליטיות, יש פוליטיקאים שמנעו מאיתנו לעשות את הסגר ההדוק שאנחנו רוצים שיציל מאות חיי אדם. אני קורא לפוליטיקאים להתעשת ולציבור להתחסן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר