"יהיו עוד מהמורות רבות"

אפליית "הדרכון הירוק": תרבות וספורט - כן; בתי כנסת - לא

ועדת החוקה דנה בשאלת הדרכון הירוק, ובמהלך הדיון התברר כי למרות שיפתחו בעזרתו את אירועי התרבות - בתי הכנסת מחוץ לרשימה • אדלשטיין התנער מהאפליה בחקירות האפידמיולוגיות (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת החוקה דנה היום (שני) בשאלת "הדרכון הירוק", שמנסה לעשות סדר באורח חיי המחוסנים והמחלימים מקורונה, עד שתוסרנה לחלוטין ההגבלות.

על פי ההצעה, שמקדם יו"ר הוועדה יעקב אשר, מחזיקי "הדרכון הירוק" יוכלו לנוע בחופשיות ולקיים אורח חיים שגרתי ככל הניתן גם אם ההגבלות תימשכנה.

על פי התוכנית, "הדרכון הירוק" יפוצל לשני מקרים: "תעודת מתחסן", עבור מי שקיבל את מנתו השנייה של החיסון שתוקפה יהיה לחצי שנה. ו"תו ירוק" עבור מחלימים מקורונה או מי שיצא חיובי ובעל נוגדנים בבדיקה סרולוגית.

את התעודות ניתן יהיה להדפיס באינטרנט מהמחשב האישי, או לבקש אותן מקופות החולים, לאלו שאין ברשותם אינטרנט.

על פי הצעת משרד הבריאות, שנידונה כעת, הדרכון לא יחול במקומות כמו תחבורה ציבורית, מערכת החינוך או בתי תפילה. הוא יופעל בוודאות באירועי ספורט, מופעי תרבות או כנסים וייתכן ויופעל במלונות ובחדרי כושר.

‏יו"ר ועדת החוקה אשר פנה לשר הבריאות אדלשטיין ולממונה הקורונה אש במהלך הדיון: "ביטלתם את יעילות הדרכון הירוק בבתי התפילה כי רציתם להשאיר לי משהו לעבוד כדי שיראו שההצעה הזו לא סגורה. יהיו כאן עוד מהמורות רבות".

ממונה הקורונה, הפרופ' נחמן אש, אמר: "חסינות עדר היא 70% מהאוכלוסייה. עד אז אנחנו רוצים שהפעילות תהיה כמה שיותר מוגנת, ובלי התנאים האלו יכול להיות שחלק מענפי המשק ישארו סגורים".

שר הבריאות אדלשטיין ביקר את יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא-ביטון, שנטשה את 'הליכוד' אל גדעון סער: "יש ועדות מסוימות בכנסת שדרשו שיגיעו דווקא בכירים במשרד הבריאות, שזמנם יקר במיוחד, לדיון בן שלוש שעות ולא נתנו להם אפילו להשחיל משפט, רק אמרו 'מה אתם מבינים בכלל?'".

בנוסף, התנער שוב מסערת האפליה בחקירות האפידמיולוגיות, והבהיר כי "מי שאמור לאשר נהלים במשרד הבריאות זה אני והמנכ"ל ואנחנו לא אישרנו נוהל כזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר