הפיגוע האכזרי • הותר לפרסום

המחבל: 'זיהיתי אישה יהודייה לבדה ביער - אז רצחתי אותה'

מחמד הושפע ממות 'אסיר ביטחוני' שהיה חברו מימיו בכלא, וכאשר ראה ביער אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה; הותרו לפרסום פרטים שמסר בחקירה המחבל שרצח את אסתר הורגן (ארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אסתר ע"ה, והמחבל מחמד שרצח אותה (צילום: באדיבות המשפחה, תקשורת שב"כ)

הותרו לפרסום פרטים חדשים, מחקירתו בשב"כ של המחבל שרצח לפני שבועיים את אסתר הורגן הי"ד ביער, הותרו לפני זמן קצר (שני) לפרסום בידי שב"כ.

כזכור, כפי שכבר פורסם, בפעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי, לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל וצה"ל, ארבעה ימים אחרי הפיגוע נעצר חשוד במעשה הזוועה.

כעת מתבררים פרטי האירוע הנורא: החשוד הוא מחמד מרוח כבהא, בן 40 מהכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין, שריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור. יחד עמו נעצרו ארבעה נוספים החשודים שסייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון לאחר הפיגוע.

במהלך חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הודה המחבל כי רצח באכזריות את אסתר הורגן, על רקע לאומני, וסיפר כי כחודש וחצי לפני הרצח החליט החשוד להוציא לפועל פיגוע, בין היתר לאחר שהושפע ממותו של מחבל בכלא, כמאל אבו ואער, אותו הכיר.

לשם כך הגיע כבה לזירת הפיגוע, דרך פרצה בגדר הביטחון, לטובת הכרת השטח, וכשהבחין כי התנועה דלילה ובאזור עוברים אזרחים ישראלים, החליט כי זה המקום המתאים לביצוע הפיגוע.

הפשיטה על בית המחבל, בה הוא נעצר (צילום: דוברות המשטרה)

ב-20.12, בשעות הצהריים, בהיותו ביער הסמוך ליישוב טל מנשה לטובת עיסוק בהברחות סיגריות דרך הגדר, ניגש המחבל ליער הסמוך, ולאחר מספר שעות זיהה אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה.

במהלך הימים שלאחר הפיגוע הסתייע החשוד בקרוביו ובמכרים בכפר דיר אל ע'וסון כדי להסתתר מכוחות הביטחון.

בשב"כ אומרים היום, כי "חקירתו של החשוד נמשכת, ובסיומה הוא צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הצבאי בשומרון. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול פעילות טרור ומיצוי הדין עם כלל המעורבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר