הטכנולוגיה הכשרה שתדווח על קרע בעירוב בשבת

במסגרת ההאקתון של המרכז האקדמי לב בו השתתפו חברות מובילות מתעשיית ההייטק ומכון צומת, פיתחו סטודנטים חיישן כח שיורכב על עמודי עירוב. המטרה: לדעת אם עירוב של שבת נקרע והיכן אירע הנזק (חדשות, מקודם)

הפיתוח יידע את הנוגעים בדבר אם עירוב של שבת נקרע והיכן אירע הנזק (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

מסביב לערים והיישובים היהודיים בארץ ואף בשכונות יהודיות באזורים מסוימים בעולם מותקן עירוב, שנועד למנוע את איסור הוצאה מרשות לרשות בשבת. האחריות על בדיקת תקינות העירוב הינה בידי המועצות הדתיות. אולם בדיקה זו אורכת זמן רב, שכן אורך העירוב הוא בהתאם לגודלו של היישוב. אחת הבעיות הנפוצות ובעיקר בחורף, היא שלפעמים מגלים בדיעבד כי במהלך השבת העירוב נקרע והיה לא תקין.

חברי קבוצת Easy-Ruv הם קבוצת סטודנטים מהמרכז האקדמי לב (לשעבר מכון לב) בירושלים להנדסת תוכנה, תעשייה, אלקטרוניקה ואלקטרואופטיקה. במסגרת ההאקתון של מרכז היזמות 'לב-טק' של המרכז האקדמי לב, נענו חברי הקבוצה לאתגר שהוצע על ידי מכון צומת במטרה לייצר פתרון טכנולוגי לבעיית העירוב שנקרע מבלי שאף אחד ידע על כך.

ההאקתון, מירוץ הטכנולוגיה, יצא לדרך זו השנה החמישית ברציפות בקמפוס לב לגברים. במשך 48 שעות הסטודנטים במרכז האקדמי לב התמודדו עם אתגרים טכנולוגיים שונים ומורכבים, שהציבו בפניהם החברות והארגונים הגדולים במשק. ביניהן אמזון, אינטל, אקסליבריס, מכון צומת, עזר מציון ואלביט מערכות. בהתאם להגבלות התקופה, ההאקתון התקיים באופן מקוון.

שקד שרון, חבר הקבוצה, סטודנט שנה ג' בהנדסת אלקטרו-אופטיקה, מסביר: "פיתחנו חיישן כח אשר יותקן על העמודים הקיימים של העירוב. על החיישן מותקנת מערכת אלקטרונית שמזהה אם העירוב מתוח וכאשר המתח משתחרר במהירות, כלומר העירוב נקרע, המערכת משדרת תקלה בזמן אמת. המערכת מזהה את מיקום הקרע ויכולה לזהות מספר קרעים במקביל. המערכת פשוטה ולא צריך טכנאי מוסמך כדי לתפעל אותה. במידה ומתגלה קרע בעירוב, עובדי המועצות הדתיות יוכלו לטפל בהן בקלות".

"לא רק עירוב שבת", מדגיש שרון. "המערכת מקבילה לחיישני ציפה מבחינה טכנולוגית ויכולה למנוע גם הצפות מים ולכן יעילה גם מבחינה ביטחונית".

מנהל מרכז היזמות לב-טק במרכז האקדמי לב, ערן יומטוביאן: "במסגרת ההאקתון הסטודנטים זכו לפתח מוצרים וטכנולוגיות ייחודיות, כשהם עובדים לצד אנשי תעשיה מובילים. כמו כן הסטודנטים זכו להתנסות מעשית בנושאים שפוגשים את רובינו בחיי היום-יום. למרות הקושי בתקופת הקורונה עבדנו רבות כדי לערוך את ההאקתון בהתאם להגבלות, ואנו גאים בכך שהצלחנו להוציא לפועל את האקתון לב זו השנה החמישית ברציפות"

במכון צומת שמחים מאוד על הרעיון החדשני של הסטודנטים, אשר מצטרף לרעיונות קודמים של המכון שפותחו במרוצת השנים: "למעלה מ-40 שנה שאנו, במכון צומת, פועלים על מנת למצוא פתרונות לאתגרים הלכתיים באמצעות חדשנות תורנית-הלכתית. אנו מברכים את הסטודנטים על יוזמתם לייצר פתרון טכנולוגי שיסייע למועצות הדתיות לשמור על עירוב כשר, ועל תרומתם בשמירה על כבודה של השבת".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר