לאחר האישור

מודרנה: חיסונים ראשונים יגיעו לישראל כבר בסוף החודש

חברת התרופות 'מודרנה' הודיעה כי ישראל אישרה את החיסון שיצרה נגד נגיף הקורונה • החיסונים הראשונים יגיעו לישראל כבר בסוף החודש • ישראל שריינה 6 מיליון חיסונים של החברה (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת התרופות האמריקנית 'מודרנה' הודיעה הלילה (שלישי) כי משרד הבריאות הישראלי אישר את החיסון שפתחה החברה נגד נגיף הקורונה.

בהודעת החברה נאמר: "משרד הבריאות הישראלי הבטיח שש מיליון מנות חיסון והמשלוחים הראשונים צפויים להתחיל בינואר".

עד כה החיסון אושר בארה"ב וקנדה, וכאמור כעת גם בישראל. מדינות נוספות בוחנות את החיסון לקראת אישורים נוספים.

יצוין כי כמו החיסון של פייזר, שלמעלה ממיליון ישראלים כבר התחסנו בו, גם החיסון של מודרנה מצריך קבלת שתי מנות בכדי לקבל יעילות של כ-95%.

הרופא הראשי של 'מודרנה' בראיון מיוחד. צפו

בחודש האחרון פתחה ישראל במבצע חיסונים לקבוצות הסיכון. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי עד כה חוסנו בישראל -1,370,000 אזרחים, אתמול חוסנו 145,684 אזרחים.

אמש דווח כי עיריית תל אביב ובית החולים 'איכילוב' חיסנו אלפי אנשי הוראה צעירים בעיר, בניגוד להנחיות משרד הבריאות. שר הבריאות זעם והורה לעצור את את העברת החיסונים ל'איכילוב'.

ממשרד הבריאות נמסר: "שר הבריאות אדלשטיין רואה בחומרה את הדיווחים על מתן חיסונים בתל אביב למי שלא בקבוצות התעדוף. השר הנחה את מנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים. מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".

מנגד, בבית החולים טענו כי נשארו להם 4000 מנות חיסון שהיו חייבים לסיים עד סוף היום וחיסון עובדי ההוראה נועד למנוע השמדת מנות לא מנוצלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר