השתוללות המוטציה

בריטניה: מותר להתפלל בבית כנסת גם בסגר

על אף הסגר הכללי בממלכה והעלייה במקרי המוות מקורונה בקהילות היהודיות, הודיע ראש ממשלת בריטניה שמותר להתפלל בבתי כנסת • בקהילות בירכו, אך קראו לזהירות (בולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית כנסת בבריטניה (צילום: Shutterstock)

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הודיע אמש (שני) כי מותר יהיה להתפלל בבתי הכנסת, זאת למרות הסגר הכללי עליו הכריז.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', לאחר העלייה העולמית בתחלואה, ובעיקר לאור התפרצות 'המוטציה הבריטית' החדשה של נגיף הקורונה, החליט ג'ונסון על סגר מלא שיוחל על כל תחומי הממלכה.

למרות זאת, כאמור, בתי הכנסת ומבני הדת לא ייסגרו - כך עדכן ראש הממשלה הבריטי.

מי שלא תסכים לפתיחת בתי הכנסת היא מדינת סקוטלנד - חלק מן הממלכה המאוחדת - בה יותר רק לחזנים או רבני קהילות להיכנס לבית הכנסת, ומשם לשדר תפילה דרך האינטרנט.

הנשיא ג'ונסון מכריז על הסגר (צילום: דאונינג 10)

יודגש, כי למרות ההיתר לפתוח בתי כנסת, עדיין ישנן הגבלות חמורות על ההתנהלות בהם, באזורים המוגדרים 'דרגה 4' (אדומים, י"נ): בהלוויות מותר רק 30 איש; החתונות אסורות - אלא אם אחד המשתתפים חולה סופני, וגם אז מותרת נוכחותם של שישה אנשים בלבד.

בקהילות היהודיות בירכו על החלטתו של ג'ונסון. בוועד שליחי הקהילות (Board of Deputies) הודו לממשלה על "האפשרות לקיום תפילה בציבור ואירועים משמעותיים", אבל קראו לציבור להישמר ולהקפיד על כללי הזהירות. "בקהילות שלנו, מקרי מוות כתוצאה מקורונה עלו משמעותית בשבועות האחרונים. אי אפשר להיות שאננים".

גם בארגון United Synagogue - ק"ק כנסת ישראל, המאגד 62 קהילות אורתודוקסיות בבריטניה, בירכו והדגישו: "אף אחד לא צריך להרגיש לחץ בקשר להשתתפות במניין". הארגון ימשיך לתפעל תפילות זום בימי חול, וקבלת שבת בזום בימי שישי בצהריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר