סגר, תוך כדי סגר

אלו הגבלות הסגר השלישי; 'אנו נכנסים לגל המסוכן ביותר'

אחרי שכבר הגיעו להבנות ראשוניות לגבי מתווה הסגר, מתקיימת בשעה זו ישיבת הממשלה שתאשר סגר מלא מיום שישי, כולל סגירת מערכת החינוך • "עשה מאמץ אחרון - יחד. סגר לצד חיסונים" (ארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שרי הממשלה התכנסו הצהריים (שלישי) לישיבה מיוחדת לדיון על הסגר שיוטל החל מיום שישי הקרוב למשך כשבועיים, ויכלול גם את סגירת מערכת החינוך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנו רואים את הקורונה משתוללת בכל העולם. המוטציה הבריטית יצאה משליטה, בריטניה נמצאת כעת בסגר מלא לאחר שיעור תמותה מאסיבי. לצערנו, גם אצלנו המוטציה החדשה של הקורונה מזנקת, אם כי לא באותו קצב".

"בתי החולים מתריעים בפנינו שאנחנו נכנסים לגל המסוכן ביותר מאז פרוץ המגיפה. משרד הבריאות והמומחים מזהירים אותנו שאנחנו במצב חירום ושאם לא נפעל מיד נאבד מאות רבות של ישראלים שימותו - ואף יותר מכך".

נתניהו הוסיף, "אסור לנו לתת לזה לקרות, בטח לא בקו הסיום. אני בטוח שכל חברי הממשלה יגלו אחריות. ברגע זה, זה מה שהציבור מצפה לו, וזה מה שהמדינה זקוקה לו".

"אני קורא לכל אזרחי ישראל: בואו נעשה מאמץ אחרון - יחד. נעשה סגר הדוק ומיידי יחד עם המשך מבצע החיסונים הענק. כך נציל חיים, כך נהיה הראשונים בעולם לצאת מהקורונה, כך נפתח את הכלכלה שלנו, וכך נחזור לחיים".

במהלך ישיבת הממשלה העלו דרישה לעצור טיסות שלא לצרכים חיוניים. כלומר: מותר יהיה לטוס לצרכי עסקים, אבל לא לצרכי נופש.

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן אמר בישיבת הממשלה: "ללא צעדים חריפים של סגר אין סיכוי לבלום את כל התחלואה הזאת. צריכים עוד שבועיים בתוספת לסגר שיש כאן בשבועיים האחרונים. אני חשוב שמחיר הטעות של אי בלימת הזן הבריטי יהיה קשה מאוד וזה יעמיס על בתי החולים".

"שאנחנו אומרים סגר הכוונה היא ללכת לסגר הכי דרמטי שמדינת ישראל יכולה לעשות, כולל חינוך ומקומות עם קבלת קהל וכולל חינוך חרדי".

משרד הבריאות דורש להטיל את ההגבלות הבאות, בכפוף לאישור הממשלה:

• סגירת כלל מערכת החינוך, ללא החרגות

• הרחבת איסור ההתקהלויות, כך שייקבעו על 5 בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (במקום 10 ו-20 כיום)

• צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50%

• צמצום מקומות העבודה ל'חיוניים' בלבד

• יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (מזון ותרופות) ובעיר המגורים בלבד

• איסור שהייה בבית אחר

• איסור קניית אוכל גם ב'טייק אווי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר