משפט נתניהו

מנדלבליט: אישרתי את חקירת נתניהו - בעל פה

פרקליטי נתניהו דרשו לבטל את המשפט, שכן לטענתם והמשטרה החלה לחקור בלי אישור היועמ"ש; מנדלבליט הגיב לבית המשפט כי אישר - בעל פה • הליכוד: "בניגוד לחוק" (חדשות)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרקליטי נתניהו, הגישו לבית המשפט בקשה לבטל את כתב האישום נגד ראש הממשלה מכיוון שאין אישור כתוב של היועמ"ש לפתיחה בחקירה.

בתגובה להחלטת בית המשפט, השיבה היום (שלישי) הפרקליטות לבית המשפט עם מסמך חתום על ידי אביחי מנדלבליט, כי הוא זה שנתן באופן אישי את הסכמתו לחקירותיו של ראש הממשלה, וכי הוא אישר, הסכים וליווה את מהלכי הבדיקה והחקירה בעניינו של ראש הממשלה.

היועץ המשפטי לממשלה מוסיף ומדגיש כי לא רק שניתנה הסכמה ראשונית על ידו לפתיחת הבדיקות או החקירות בשלושת תיקי החקירה, כל אחד בזמנו, כמתחייב מהחוק, אלא גם ניתן אישור על ידו בשלבים שונים לעוד עשרות רבות של פעולות חקירה בתיקים, אף שעל פי החוק נדרשת הסכמתו לפתיחת חקירה בלבד.

עוד מובהר במזכרו של היועץ המשפטי לממשלה כי על פי חוק יסוד הממשלה, אין חובה ליתן "הסכמה בכתב" של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה של ראש ממשלה והחוק אף אינו דורש כי ההסכמה תינתן בפורמט מסוים. אפשר שהסכמה כזו תהיה מתועדת בתרשומת פנימית בלבד או בכל דרך אחרת. כשהמחוקק רוצה לקבוע דרישת "הסכמה" מסוג נוקשה יותר כמו "הסכמה בכתב" הוא עושה זאת במפורש.

כן מודגש כי דרישת הסכמה זו קובעת מאפיין "תהליכי" ולא "מהותי" והיא מבקשת לשרת אינטרס ציבורי לכך שהחלטה בעניינם של נושאי משרות בכירות תתקבל על ידי ראש מערכת אכיפת החוק בעצמו.

סנגורי ראש הממשלה הגיבו לבית המשפט: "החלטתו של בית המשפט היתה פשוטה וברורה: על הפרקליטות למסור להגנה את האישורים "בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם"- לא מזכר ולא רישום בדיעבד. המזכר שהוגש אינו מציית להחלטת בית המשפט והוא עולה כדי עשיית דין עצמי".

במפגלת הליכוד מסרו בתגובה: "עד עכשיו הפרקליטות טענה שאישור היועמ"ש הוא לא חלק מחומר החקירה ולכן אין להעבירו לסנגורים, ועכשיו היא טוענת שבכלל לא היה צריך אישור בכתב".

"תשובת הפרקליטות מוכיחה שהפרקליטות שיקרה ושמעולם לא היה אישור יועמ״ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה, בניגוד לחוק יסוד הממשלה - ולכן החקירות נגד ראש הממשלה הן לא חוקיות".

במפלגת השלטון הוסיפו, "תשובת הפרקליטות היא הפרה בוטה של החלטת בית המשפט ומבזה אותו. די בכל זה כדי להודיע מיידית על סגירת התיקים התפורים נגד ראש ממשלה חזק מהימין, שראשיתם בחטא, המשכם בסחיטת עדים, ניגוד עניינים וטיוח חקירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר