מהפך פוליטי?

בנט וגנץ בוחנים חיבור; סמוטריץ' נערך לריצה עצמאית

בצל הסקרים הלא מחמיאים ועזיבת מרבית הח"כים, בסביבת בני גנץ החלו לשקול חיבור עם 'ימינה', בתנאי שבנט ירוץ ללא בצלאל סמוטריץ' - שבמקביל נערך לריצה עמאית (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גנץ ובנט. ארכיון (צילום: פלאש 90)

מהפך פוליטי? 'כחול לבן', המדשדשת בסקרים סביב אחוז החסימה, נפרדה מרוב אנשיה ונותרה עם מספר לא מבוטל של שרים וחברי כנסת יוצאי הציונות הדתית, בהם השרים חילי טרופר ומיכאל ביטון.

בימים האחרונים, כשהתחדדה תמונת הסקרים ונטישת המפלגה, בסביבת בני גנץ החלו לשקול חיבור עם 'ימינה', בתנאי שנפתלי בנט ירוץ ללא בצלאל סמוטריץ'.

שיחות אלו מתנהלות עדיין מתחת לפני השטח, כשבמקביל מתקיים משא ומתן רשמי בין בנט לסמוטריץ', הנסוב בעיקר בנושא חלוקת המקומות בעשירייה הראשונה: סמוטריץ' דורש לשריין ארבעה מקומות בשמינייה הראשונה למפלגתו, 'האיחוד הלאומי', בעוד בנט מוכן לתת שניים בלבד.

אמש, סמוטריץ' שלח איתות לבנט כי הוא נערך לריצה לבדו: עלוני השבת בחברה הדתית-לאומית הודפסו עם מפלגת 'הציונות הדתית', חלק מניסיונות סמוטריץ' לאחד תחתיו גם את 'הבית היהודי'.

המודעה של סמוטריץ'

ע"פ סקר שפורסם אמש בחדשות 12, בנט צריך לחתור לפירוד מסמוטריץ'. ע"פ הסקר, 'ימינה' מאוחדת זוכה ל-14 מנדטים, אך 'ימינה' מפולגת, גם ללא 'כחול לבן', זוכה ל-16 מנדטים.

לפי הערכות במערכת הפוליטית, חבירה של בנט לגנץ תרחיק את נתניהו משמעותית מהקמת ממשלה. גנץ, למוד אכזבות מנתניהו, לא יישב תחתיו בממשלה, ואם בנט הולך לצעד כזה הרי שהוא נכנס לקבוצת הפוליטיקאים שפוסלים את ראש הממשלה. במצב כזה, קשה לראות איך קבוצת המפלגות הזו לא זוכה לרוב, גם ללא מרצ והרשימה המשותפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר