בשל חוק חדש

תושבי חריש החרדים חוששים מחילולי שבת

סערה בקרב החרדים בחריש לאחר שבימים הקרובים צפויים חברי מועצת העיר להעלות לדיון ולהצבעה חוק עזר עירוני המעלה חשש כבד לחילולי שבת רחבים בשטח העיר (בארץ)

(צילום: פלאש 90)

סערה בקרב התושבים החרדים המתגוררים בעיר חריש לאחר שבימים הקרובים צפויים חברי מועצת העיר להעלות לדיון ולהצבעה חוק עזר עירוני אשר יש מי שחוששים שהעברתו תפגע קשות בנושא קדושת ושמירת השבת.

לטענת התושבים החרדים, בטיוטת הצעת החוק עליו צפויים להצביע חברי המועצה, מוגדר מהו יום המנוחה, וכן האיסור על פתיחת מקומות מסחר. אך מצד שני ישנם סעיפים בהצעה אשר מפרים ופורצים את הסטטוס קוו הקיים, ועלולים לאפשר פתיחה של בתי עינוגים וארועי תרבות בכל רחבי העיר, בכפוף לאישורו של ראש העיר ועל פי שיקול דעתו, דבר שלטענת המתנגדים לא קיים בערים אחרות.

הסעיפים המדאיגים

במכתב ששלח הרב איציק אלגביש, מרבני הקהילות בעיר, הוא מפציר בחברי המועצה לתת את דעתם על הפירצה לדבריו שצפוי החוק החדש לגרום בנושא השבת בעיר. תחת הכותרת 'בקשה וזעקה לשמור על כבוד השבת וכבוד עירנו – חריש', פונה הרב אלגביש לחברי המועצה ומביע חששו, כי 'למרות הרצון הכנה של כל אחד ואחת מהם להגיע להבנות מוסכמות, חוק זה, באם יחוקק במתכונתו הנוכחית פורץ את הסטטוס קוו בעיר ומנוגד באופן ברור להלכה ולתורת ישראל.

יצוין, כי בשנים האחרונות ידעה העיר חריש 'מלחמות שבת' שונות, עם פתיחת הקניון בעיר וקיומם של אירועים נוספים, ובשל המתיחות שנוצרה, יזמו בעירייה את חקיקת חוק העזר העירוני שיסדיר את נושא פתיחת עסקים ומתחמים בשבתות ברחבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר