פרסום ראשון

משה ארבל פנה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד המעצב הגרפי המסית

סגן יו"ר הכנסת מטעם ש"ס פנה לאביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה באשמת הסתה לאלימות נגד המעצב הגרפי הבכיר, ערן רובינפלד • "הפרסום מעודד אלימות ורצח של ילדים ונערים, באופן בו רצחו הנאצים את היהודים באירופה" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת משה ארבל, פנה ליועץ המשפטי לממשלה וממלא מקום פרקליט המדינה, הד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפתח בחקירה נגד המעצב הגרפי הבכיר, ערן רובינפלד, באשמת הסתה לאלימות. הפנייה היא לאחר שרובינפלד הסית נגד החברה החרדית בחשבון הפייסבוק וכתב: "הם כבר מרוכזים וצפופים בישיבות. למה לא לנעול את הדלתות ולהזרים פנימה גז?".

במכתבו למנדלבליט כתב ארבל: "מדובר בפרסום מזעזע וחולני אשר מקומו לא יכירנו. הפרסום מעודד אלימות ורצח של ילדים ונערים על לא עוול בכפם, באופן בו רצחו הנאצים ימ"ש את היהודים באירופה, ומתוך מתן הצדקה בעקיפין למעשיהם המזוויעים".

"מדובר בהסתה קשה ביותר לאלימות נגד האוכלוסייה החרדית ובעיקר נגד ילדים ונערים שלומדים במוסדות חינוך חרדיים. המפרסם ניסה לקשור בין מספר המתים הגבוה מהקורונה לחברה החרדית ובעיקר לילדיה. מדובר בהמשך ההסתה החמורה שנשמעה במהלך השנה האחרונה נגד האוכלוסייה החרדית", הוסיף ארבל.

"סעיף 144ד2 בחוק העונשין קובע איסור על הסתה לאלימות לרבות קריאה לעשיית מעשה אלימות, דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות או הזדהות עימו. לפי סעיף 144ה לא יוגש כתב אישום בגין הסתה לאלימות אלא בהסכמה בכתב של היועץ המשפטי לממשלה. אבקשך בכל לשון של בקשה, כיועץ המשפטי לממשלה וכממלא מקום פרקליט המדינה, להורות על פתיחה מיידית בחקירה פלילית נגד ערן רובינפלד בגין הסתה לאלימות נגד הציבור החרדי", כתב ארבל למנדלבליט.

"דבריו של מר רובינפלד מדברים בעד עצמם, פורסמו ברשת חברתית לציבור הרחב ללא הגבלת גישה ובשעה של משבר קשה מאין וכשמתלהטות הרוחות וקיים זעם ציבורי רב", סיים את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר