התייעץ עם רופאו האישי

לאחר השמועות, מרן הגר"ח פסק: "יש לשמור על התקנות"

במהלך היממה האחרונה הופצו בשם מרן הגר"ח קנייבסקי שמועות, כביכול הורה לפתוח מוסדות לימוד • הגר"ח שוחח היום עם רופאו והכריע כי 'יש לשמור ולהפקיד על הוראות והנחיות הרופאים' (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

ביממה האחרונה, כלי התקשורת בישראל עסוקים בדעתו של מרן הגר"ח קנייבסקי ואף פורסם בשמו, כביכול הורה לפתוח מוסדות לימוד. היום (רביעי), יוצאת הנחייה מביתו של מרן הגר"ח, שיש חובה לשמור על ההנחיות.

מרן הגר"ח, התייעץ במהלך השבוע האחרון, עם רופאו האישי, פרופסור אורי רוגובסקי, שגם נתן למרן, סקירה מפורטת על מצב התחלואה במגזר החרדי בפרט והתחלואה במדינת ישראל בכלל.

הפרופסור תיאר למרן בפרוטרוט, את התפשטות הקורונה והמוטציות השונות שהגיעו לכל הריכוזים החרדיים והביאה לעליית התחלואה באופן מבהיל בימים האחרונים והחשש מאיבוד שליטה של המצב.

מרן הגר"ח שמע את הכל והיום כאמור הכריע, כי על הציבור להתחזק בימים אלו בלימוד התורה, ביראת שמיים ובתפילות לעצירת המגיפה.

כמו כן, ביקש מרן מכלל הציבור, לשמור ולהקפיד על הוראות הרופאים והתקנות שנקבעו בכדי לעצור את המגיפה ולהקפיד בזהירות יתירה על החולים והקשישים שהם בסכנה יתירה.

מרן אף הדגיש, כי ההוראה שניתנה, היא בלי שום הוראת היתר, וסיים: "בתפילה לרופא כל בשר, שהקב"ה יסיר חרון אפו מאיתנו ויאמר למשחית די".

כאמור ביממה האחרונה הועלו בכלי התקשורת שמועות על כך שמרן הגר"ח פסק לתלמודי תורה לפתוח כרגיל - גם בזמן הסגר, ולכן, ההבהרה הזו שיצאה מביתו של מרן, היא הנכונה וכך מרן הגר"ח פוסק לכולם.

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', ראש עיריית ירושלים משה ליאון, הגיע אל מעונו של הגר"ח, כדי להתייעץ בנוגע לסגירת כל מוסדות הלימוד בבירה.

ראש העיר הגיע עם מתווה יצירתי משלו, אותו הציג בפני שר התורה וקיבל את הסכמתו.

המתווה של ליאון, כולל שלושה תנאים: הראשון - סגירה הרמטית של המוסדות לעשרה ימים עם אפשרות הארכה של עד שבועיים - אך לא יותר מזה, השני - שיש באמת סגר אמיתי במדינה, והשלישי - שבזמן שהמוסדות סגורים, כל צוות החינוך יתחסן.

בשיחה שמסר אמש, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לתלמידים ואברכים, אשר נמסרה ממעונו שברחוב ראב"ד בבני ברק, אמר: "יש דבר שנוגע למעשה בענין מחלת הקורונה", אמר הגר"ג, "היה מצב שכבר נהיה הרבה יותר טוב, מחמת שנזהרו. אבל היתה הרווחה, והתחילו לזלזל ומיד יש המון חולים, אלפי חולים".

דבריו של הגר"ג, אמש

"יש גם אנשים שהם בסיכון ולהם זה יותר מסוכן", הוסיף ראש הישיבה, "והכל בא מזלזול בשמירת הבריאות".

"וזה לא רק כלפי עצמו, אלא גם מדביק אחרים ומזיק לאחרים והוא רודף", התריע הגר"ג, "והציבור צריך לדעת, להיזהר בזהירות של מאה אחוז, לפי ההוראות הידועות של הרופאים, להיזהר שלא יזיק את אחרים, לשמור כל כללי הזהירות בשלימות, ואז בעזרת השם כולם יהיו בריאים. זה דבר מסוכן...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר