משפט נתניהו

בסוף כן? נתניהו בוחן מחדש לבקש חסינות

אחרי הגשת כתב האישום המתוקן נגדו, מבקשים פרקליטי ראש הממשלה שהדיון הקרוב יתמקד בבקשתם לביטול מוחלט של כתב האישום • נתניהו בוחן שוב לבקש חסינות (אקטואלי)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (רביעי) בקשה לבית המשפט לדחות את מתן המענה לכתב האישום, וזאת בשל הגשת כתב האישום המתוקן בתיק 4000.

בנוסף הם מבקשים מבית המשפט שהדיון הקרוב יתמקד בבקשתם לביטול מוחלט של כתב האישום נגד ראש הממשלה, לאור מה שהם מכנים "הכשלים החמורים שהתגלו לאחרונה בעבודת הפרקליטות מהיום הראשון של החקירות".

עוה"ד בעז בן צור ועמית חדד ציינו בבקשה כי ייתכן שתיקון כתב האישום יאפשר מתן חסינות לנתניהו: "יוער כי בימים אלו נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות ח"כ. המבקש שומר על כל טענותיו בנושא".

"לנאשמים נותרו ימי עבודה ספורים להכנת מענה לאישום, הכולל פרטים חדשים שלא הובאו לפניהם עד עתה. נזכיר כי הימים הם ימי סגר כללי במדינת ישראל. בשבוע האחרון, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, עבדו במצבת עובדים מצומצמת של 50%. בעקבות החלטת הממשלה מליל אמש, מתכונת זו תצומצם עוד יותר נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא במדינה, ויקשה על ההגנה עוד יותר להיערך למתן תשובה".

בבקשת הפרקליטים נכתב כי בניגוד לחוק יסוד הממשלה, היועמ״ש לא אישר פתיחת חקירה נגד ראש הממשלה. זהו פגם דרמטי שדי בו כדי לבטל מייד את כתב האישום המחורר.

בנוסף, הפרקליטות הפרה את הוראות בית המשפט להפריד בין הפניות של ראש הממשלה נתניהו לבין הפניות של יתר המבקשים. במקום זאת הפרקליטות טענה ל"מעורבות" של ראש הממשלה בפניות, שכאמור גם מספרן זעום, ללא שום הסבר על איזו "מעורבות" מדובר.

עוד טענו כי חסרים פרטים מהותיים ועובדות שהפרקליטות מנסה להסתיר במכוון, וכי מדיון לדיון כתב האישום המופרך הולך ומתרוקן, ומיום ליום ברור לכולם שכתב אישום פגום ותפור זה לא היה צריך להיות מוגש מלכתחילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר